Rusi rade na projektu hipersoničnog putničkog aviona koji će letjeti brzinom od 8.000 kilometara na sat i prelaziti zračni put od Brisela do Tokija za dva sata i 15 minuta.
Model hipersoničnog putničkog aviona predstavlja ambiciozan projekat koji ima međunarodni karakter.
U njegovom razvoju učestvuju ne samo inženjeri iz Ruske Federacije, nego i njihove kolege iz zemalja EU i Australije.
Riječ je o izuzetno revolucionarnoj koncepciji koja će drastično premašiti današnje standarde u avio putničkom saobraćaju, posebno kada se radi o interkontinentalnim letovima.
Ova letjelica izgledom značajno odstupa od standardne šeme izrade putničkih aviona.
Osnovni cilj koncepcije “Heksaflaj” (HEXAFLY-INT) je ekstremno skraćenje putovanja između Evrope i udaljenih prijestonica na Dalekom istoku i Okeaniji – Vladivostoka, Pekinga, Tokija, Sidneja, Velingtona…
Zamišljeno je da avion koristi motore na tečno vodonično gorivo.
Osim ovog projekta, institut CAGI razvija i domaću koncepciju supersoničnog putničkog aviona “SDS/SPS”.
Njegova tehnička specifikacija omogućit će let od 8.600 kilometara sa srednjom krstarećom brzinom od 2.000 kilometara na sat.
Ovaj avion zamišljen je u varijanti koja će imati dvije klase, poslovnu VIP i ekonomsku-putničku, maksimalnog kapaciteta do 85 putnika.
Za razliku od prve generacije nadzvučnih putničkih aviona, koji su, usljed ogromne potrošnje goriva, u atmosferu ispuštali katastrofalnu količinu izduvnih gasova, uništavali ozonski omotač i proizvodili nesnosnu buku, “SDS/SPS” neće imati takvih problema.
(BHRT)