Gotov Nacrt o elektronskoj identifikaciji

Procjene pokazuju da je ukupan godišnji trošak slanja faktura za vladine institucije na svim razinama vlasti u 2016. iznosio oko  3,4 milijuna KM, dok je trošak privatnog sektora kretao negdje oko 291,6 milijuna KM.

Uvođenjem elektronskog poslovanja znatno bi se smanjili troškovi poslovanja kako za kompanije tako i za vladin sektor. Dok su zemlje EU davno shvatile važnost uvođenja ovakvog poslovanja u BiH se još kaska sa njegovim uvođenje.

No, kako se napokon krenulo u tom pravcu pokazuje i činjenica da je urađen Nacrt zakona o elektronskoj identifikaciji i uslugama povjerenja za elektronske transakcije i on se od 10.10.2017. nalazi u procesu javnih konzultacija.

O značaju uvođenja elektronskog poslovanja u procesu pojednostavljenja usluga građanima i poslovnoj zajednici i njihovog pojeftinjenja stručnjaci navode da ne treba se ni govoriti.

”Cilj je stvoriti elektronsko poslovno okruženje za promet elektronskih dokumenata u državnoj upravi, pravosuđu, gospodarstvu i drugim oblastima, te tako stvoriti uvjete za razvoj konkurentne ekonomije, te efikasnije i racionalnije državne uprave, te kroz uspostavljanje eServisa, ostvariti bolju međusobnu komunikaciju između poslovnih subjekata, državne uprave i građana, jer ono smanjuje troškove poslovanja, doprinosi uštedama, stvara veću dodatnu vrijednost, smanjuje sivu ekonomiju i minimalizira korupciju”, navodi se u obrazloženju donošenja ovog Zakona.

Također, ističu da je cilj je da se omogući građanima, poslovnim i drugim subjektima, da svoje obveze ili zahtjeve prema upravi obavljaju na što efikasniji način, uz minimalne troškove i broj fizičkih kontakata sa organima uprave, i to putem više različitih elektronski baziranih kanala za isporuku servisa (web, mobilni telefon, itd).

Kao konačan ishod očekuju potpuno usklađivanje zakonodavstva iz predmetne oblasti kroz donošenje podzakonskih akata kao i otklanjanje svih manjkavosti i nedorečenosti važećeg Zakona o elektronskom potpisu zbog čega isti u prethodnom periodu nije mogao biti implementiran u potpunosti.

Kako se ide u tom smijeru pokazuje i činjenica da je Ured koordinatora za reformu javne uprave jučer završio jednogodišnji projekt kojima je uspostavio infrastrukturu za nesmetano pružanje potpunih transakcijskih usluga koje uprava pruža poslovnim subjektima i građanima uz pomoć inovativne informacijske i komunikacijske tehnologije.

Ove pilot usluge i servisi omogućit će gospodarskim subjektima da na brži i jednostavniji način dođu do potrebnih informacija, a javnoj upravi transparentniji način rada.

Iz Ministarstvo komunikacija i prometa BiH navode da je razlog za donošenje Zakona o elektronskoj identifikaciji usklađivanje važećeg Zakona o elektronskom potpisu  sa zakonodavstvom Europske unije, odnosno Uredbom 910/2014/EU Europskog parlamenta i Vijeća o elektronskoj identifikaciji i uslugama povjerenja za elektronske transakcije na unutarnjem tržištu.

Uredba određuje koja sredstva elektronske identifikacije moraju biti priznata, utvrđuje uvjete pod kojima države članice priznaju sredstva elektronske identifikacije fizičkih i pravnih osoba koja su obuhvaćena prijavljenim sistemom elektronske identifikacije druge države članice, utvrđuje pravila za usluge povjerenja, posebno za elektronske transakcije te uspostavlja pravni okvir za elektronske potpise, elektronske pečate, elektronske vremenske žigove, elektronske dokumente, usluge elektronske preporučene dostave i usluge certificiranja za autentifikaciju mrežnih stranica.

(RTv7/Akta)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*