Preliminarni izvještaj o medijskom pokrivanju političkih subjekata u periodu izborne kampanje

Media plan institut, nezavisna, nestranačka organizacija, posvećena medijima i slobodi izražavanja, sistematično je pratila medijsko pokrivanje oktobarskih općih izbora.

Media plan radi na evaluaciji medijskog pokrivanja na način da se ispita objektivno i ravnomjerno medijsko pokrivanje političkih subjekata i njihovih platformi da bi građani bili bolje informirani i u mogućnosti da donesu bolje odluke na izborima.

U saopćenju Media plan instituta se navodi da je glavni cilj projekta da informira javnost o ponašanju medija za vrijeme predizborne kampanje i da podstakne raspravu o objektivnosti i kvalitetu medijskog izvještavanja.

Projekt se implementira zahvaljujući podršci Agencije Sjedinjenih Država za međunarodni razvoj (USAID), vlade Ujedinjenog Kraljevstva (UK), Ambasade Kraljevine Norveške, Nacionalnog demokratskog instituta (NDI), Nacionalne fondacije za demokratiju (NED) i Evropske unije.

Cilj monitoringa jeste da predstavi profesionalnu, sveobuhvatnu i objektivnu procjenu političke različitosti, tačnosti i ravnomjernosti u prenošenju informativnog sadržaja i pokrivanju trenutnih zbivanja u zemlji prateći rad devet TV servisa, tri radiostanice, šest novina i četiri internet medija.

Rezultati će biti objavljeni u četiri izvještaja o monitoringu ponašanja medija za vrijeme predizborne kampanje i dostavljeni javnosti, medijima, akterima civilnog društva, političkim strankama i međunarodnoj zajednici.

U sažetku glavnih rezultata monitoringa za sedmicu prije i prvu sedmcu zvaničnog početka predizborne kampanje (1.-14. septembra) se navodi da su mediji kao cjelina do sada pružali glasačima različite informacije o različitim izbornim kandidatima i drugim relevantnim političkim subjektima.

Mediji su omogućili izbornim kandidatima da se obrate glasačima, kroz mnoge debate, novinske članke i kroz posebne sekcije na internet portalima namijenjene izborima.

– Značajno pokrivanje je bilo posvećeno aktivnostima predstavnika vlasti, od kojih su mnogi i kandidati za izbore. U isto vrijeme, s izuzetkom nekoliko slučajeva, nije bilo pokrivanja za kritičko i nezavisno mišljenje o radu vlasti – navodi se u sažetku.

Dodaje se da podaci dobijeni u prve dvije sedmice monitoringa pokazuju veliku raznolikost u načinu na koji su politički subjekti predstavljeni, kao i različitu količinu pokrivenosti koju su dobili. Neki od posmatranih medija su u manjoj ili većoj mjeri otvoreno pokazali svoje simpatije prema pojedinim političkim strankama.

– Birači bi imali korist od pokrivanja koje bi sadržalo analitički i dubinski uvid koji bi im pomogao da bolje analiziraju i ocijene kvalitete i programe izbornih kandidata – navedeno je u sažetku rezultata monitoringa.

Preliminarni rezultati medijskog monitoringa za period 1.-14. septembra ukazuju da postoje primjetne razlike u načinu na koji su mediji do sada prikazivali političke kandidate, političke stranke i druge relevantne subjekte. Mediji kao cjelina su do sada pružili glasačima različiti niz informacija o različitim kandidatima i drugim političkim subjektima.

Međutim, u isto vrijeme, većina medija je fokusirala svoje izvještavanje na aktivnosti vlasti izvan konteksta izborne kampanje. Mnogi od pripadnika trenutne vlasti su i kandidati na izborima. Štaviše, rezultati preliminarnog monitoringa upućuju i na to da je urednička politika nekih od praćenih medija određena na osnovu interesa vlasnika, a ne gledalaca ili čitalaca.

Media plan institut u zaključku navodi da rezultati monitoringa pokazuju velike razlike između načina medijskog prikazivanja političkih subjekata i količine medijskog prostora koji im je dat na raspolaganje.

Ističe da je tokom dvije sedmice monitoringa primijećeno kako svi mediji ne prate iste standarde ravnomjernosti i pravednosti u svom izvještavanju.

– U nekoliko slučajeva su otvoreno iskazane simpatije prema određenim političkim strankama. Kvalitativna analiza je pokazala da neki mediji zanemaruju priliku da priušte glasačima i suportna stanovišta kod pojedinih tema. Media plan institut će analizirati podatke u toku i poslije predizbornog perioda da bi se utvrdilo da li se radi o konzistentnom trendu – navodi se u saopćenju.

Dodaje se da su vijesti uglavnom bile fokusirane na aktivnosti političara – novinari se obično nisu trudili da se fokusiraju na probleme i da ih istaknu.

– Evidentno je nedostajao istraživački pristup te su izvještaji ponekad bili vrlo površni. Mediji trebaju biti proaktivniji u izvještavanju vezanom za izbore, te na taj način omogućiti bolju razmjenu mišljenja, javne rasprave, istraživanja i komentarisanja koji bi javnosti ponudili jasne, analitične i informativne sadržaje o osobama koje se kandiduju za izbore – navode iz Media plan instituta.

Naredni izvještaj će biti objavljen za dvije sedmice i sadržavat će kumulativne podatke za cijele četiri sedmice monitoringa.

(Fena)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*