Najavljen program obilježavanja 40. godišnjice Omladinske radne akcije Aerodrom Tuzla

Prigodnim programom slijedeće sedmice bit će organizovano obilježavanje 40. godišnjice Omladinske radne akcije Aerodrom Tuzla. Tim povodom danas je održana press konferencija na kojoj je najavljen program obilježavanja. Ovom prilikom organizatori su pozvali sve koji su eventualno učestvovali na radnim ili sličnim akcijama, da se pridruže obilasku Aerodromskog naselja, smotri brigadira u SKPC Mejdanu koja će se održati u utorak ili otvaranju izložbe u Ateljeu Ismet Mujezinović u Tuzli.

Na konferenciji je ukazati na još nekoliko značajnih činjenica veznih za pomenutu radnu akciju:

Istorijski kontekst organiziranog omladinskog rada

Prvi veliki objekat koji je u bivšoj Jugoslaviji izgrađen omladinskim dobrovoljnim radom je željeznička pruga od Brčkog do Banovića u dužini od 90 km.

Omladinska radna akcija na izgradnji ove pruge počela je 1.maja 1946, u izgradnji je učestvovalo 62.268 mladih ljudi,  s njima je radilo i 1.833 omladinaca iz 22 države. Pruga je izgrađena 7. novembra 1946. i to prije zadanog roka.

Za današnje pojmove teško je shvatljivo da se i uz korištenje najsavremenije mehanizacije i materijala, koji su danas na raspolaganju građevinskoj operativi, može izgraditi 90 km pruge za šest mjeseci i to bez pripremljene (očišćene) trase.

U toku 1947. godine organizirana je još veća omladinska radna akcija sa zadatkom da se izgradi željeznička pruga Šamac-Sarajevo dužine oko 240 km, uz angažiranje 217.234 mladih ljudi. S njima je radilo i 5.842 omladinca iz 40 država svijeta. I ova pruga je izgrađena prije postavljenog roka.

Nakon proteka 30 godina od velike omladinske radne akcije na izgradnji pruge Šamac-Sarajevo, u 1978.  godini počinje omladinska radna akcija na izgradnji drugog kolosijeka na cijeloj dužini ove pruge, sa elektrifikacijom oba kolosijeka. I ovaj važan društveni razvojni cilj omladina je realizirala u zadanom roku.

Na svim ovim omladinskim radnim akcijama, ali i brojnim drugim, po cijeloj Jugoslaviji, učestvovale su i brigade iz Tuzle i tuzlanske regije.

Na području Tuzle organizirana je Omladinska radna akcija „Kiseljak“ koja se kontinuirano održavala od 1975. do 1978. godine, a radilo se na uređenju akumulacije jezera Modrac i uređenju obale za sport i rekreaciju građana tuzlanskog kraja. I poslije radne akcije Aerodrom, na sličan način je nastavljeno sa omladinskim dobrovoljnim radom u gradu Tuzla, na nekim značajnim infrastrukturnim radovima, među kojim je najznačajniji regulacija i uređenje korita rijeke Jale.

Radovi koji su izvođeni u toku ORA „Aerodrom Tuzla 79“

Omladinska radna akcija (ORA) „Aerodrom Tuzla“ pokrenuta je 1979. godine, a njoj je predhodio  kontinuitet prethodnog četverogodišnjeg organizovanja ORA „Kiseljak“ Tuzla.

Radna akcija se organizovala u ljetnjem periodu i trajala je od 30. juna do 28. avgusta 1979. godine. Brigadiri su bili  smješteni u barakama, u naselju „Mladost“ u Dubravama.

Oko 300 brigadira i brigadirki, svrstanih u deset omladinskih radnih brigada,  svakodnevno je radilo na trasama radilišta, a povremeno su bile organizirane i vikend brigade.

Radovi su izvođeni po odgovarajućoj tehničkoj dokumentaciji. Ostvareno je 52.062 norma sati, sa prosječnim učinkom od 137 posto. Brigadiri su radove izvodili  na pripremi i izradi podloge projektovanog puta, izmještanju objekata i instalacija na postojećoj trasi, kao na i kultivisanju i uređenju šireg putnog pojasa, sinhronizovano sa angažovanjem građevinske mehanizacije. Radilo se na izgradnji objekata za budući civilni aerodrom, prilaznog puta u dužini 920 metara, prostora za pristanišni plato, kao i na izgradnji vodovoda za brigadirsko naselje u dužini od 1300 metara, priključnog puta za individualne stambene objekte, izgradnji mosta preko obližnjeg potoka i regulaciji potoka.

Pored radnih aktivnosti, brigadiri su imali i odgovarajuće druge programske sadržaje. Bili su uključeni u aktivnosti društvenog, kulturnog i sportskog obrazovanja, putem raznih predavanja, kurseva i  takmičenja. Organizovane su izložbe fotografija i zidnih novina, uređivani bilteni, kao i brigadirske večeri, uz učešće kulturno-umjetničkih društava i muzičkih ansambala sa šireg područja Tuzle. Takođe je bilo organizovano svakodnevno druženje sa stanovništvom iz okolnih naselja i mjesnih zajednica.

Uspjesi koji su u cjelini postignuti na ORA“Aerodrom Tuzla 79“, su rezultat samoprijegornog i dobrovoljnog rada mladih, brigadira i brigadirki, te članova štaba i savjeta akcije.

Ova ORA po istom konceptu i organizacijskom modelu nastavljena je i 1980, 81, 82. i 1986. godine sa izuzetnim radnim i društvenim rezulatima.

Kada su organi javne vlasti  Tuzlanskog kantona osnovali javno preduzeće Međunarodni aerodrom Tuzla i počeli sa funkcionalnim uređenjem civilnog aerodroma za letove putničkih aviona, svi mi učesnici (brigadiri/ke) ORA Aerodrom Tuzla 79-82 bili smo ponosni na tu okolnost i na svoj mladalački doprinos stvaranju uslova za civilni aerodrom u Dubrave-Tuzla.

Društveni ciljevi i javni značaj obilježavanja jubileja „40. godina od organizovanja ORA Aerodrom Tuzla 79“

O značaju i ciljevima obilježavanja jubileja „40. godina ORA „Aerodrom Tuzla 79“ govoriće se na konferenciji, tokom i nakon manifestacije, ali posebno želimo:

Podsjetiti javnost i aktuelni saziv organa javne vlasti na veoma važnu inicijativu, viziju i smoorganiziranost mladih ljudi sedamdesetih godina 20. stoljeća u organizaciji i realizaciji radova od javnog interesa – na civilnom aerodromu Tuzla;

Informirati i potaknuti sadašnje generacije mladih ljudi na razmišljanje o tome da se za svoj bolji društveni položaj moraju boriti radom, učenjem, znanjem i javnim društvenim aktivizmom;

Nosioce javne vlasti u BiH, političke stranke i lidere potaknuti na akciju i odgovornost za stanje demotiviranosti, dezorijentiranosti i besperspektivnosti mladih i školovanih građana, koji iseljavaju iz BiH;

Kroz obrazovni sistem i civilno društvo afirmirati kult rada, motiviranost i odgovornost mladih za izgradnju boljeg položaja mladih u BiH društvu.

RTV7

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*