Petnaestak radnika JKP Zenicatrans-prevoz putnika počelo je danas u holu Autobuske stanice Zenica novi štrajk glađu, koji su bili prekinuli u prošlu subotu.
Prvi štrajk glađu, u
kojem je od 7.-11. januara sudjelovalo 20-ak radnika, privremeno je bio
zamrznut zbog obećanja predstavnika političkih stranaka u Gradskom
vijeću da će podržati amandman za pomoć tom preduzeću iz gradskog
budžeta, ali je gradonačelnik Fuad Kasumović dugi put s dnevnog reda
Vijeća povukao Prijedlog budžeta Grada za 2020. godinu.
– Neke
kolege neće moći danas pa će doći sutra, ali opet će nas štrajkovati do
20-ak uposlenika. U štrajk ulazimo bez neke jasne vizije- ne može nam
niko ništa obećati ni kazati, ali idemo ponovo jer nemamo drugog
rješenja – kaže Hazrudin Bilić, koji je predvodio i prvi štrajk glađu.
On
dodaje kako moraju poduzeti neke korake kako bi se riješila sudbina
preduzeća, odnosno da li će ih poslati na biro za nezaposlene ili
omogućiti da rade.
Direktor tog preduzeća Darmin Terzić, koji je i
sam bio najavio ostavku, kazao je kako ni ovog puta nije bio za to da
radnici štrajkuju glađu.
– Ne podržavam takav način rješavanja
problema. Ovo je problem koji se isključivo može riješiti kompromisom i u
sali Gradskog vijeća- između Gradske uprave i Gradonačelnika, sa jedne
strane, i gradskih vijećnika. Jedini način rješavanja je u Vijeću –
poručio je Terzić, koji je dodao kako očekuje novu sjednicu Gradskog
vijeća te da je uvjeren da se „nešto mora riješiti“.
– Ne možemo
ostaviti preduzeće u stečaju. Građanima Grada Zenice treba javni gradski
prijevoz. Treba im javni, a ne privatni – javni iz razloga što javni
prijevoz vozi po 10-12 linija, a optimalno je četiri. Što vozi po cijeni
od 1 KM, još od 2008. godine, a znamo da se moraju povećati cijene i
privatnik će to „sutra“ uraditi – kaže Terzić, koji napominje kako će
privatnici po svojoj želji reducirati broj linija, a pritom će biti
subvencionirani iz gradskog budžeta.
– Neće niko da radi
neprofitabilan posao. Ako se već tako nešto priprema za privatnog
prijevoznika, zašto odmah ne investirati, uložiti u javni gradski
prijevoz, nabaviti modernije vozne jedinice i sa smanjenom potrošnjom
goriva, s minimalno Euro 5 normom. Pa da i mi krenemo raditi posao za
koji smo tu, evo, već 62 godine – kaže Terzić, koji je najavio da će
poduzeti korake da nabavi gorivo te da se vrate i „uđu“ u svoje linije,
kako bi počeli zarađivati.
Terzića ne brine činjenica što je
gradonačelnik Fuad Kasumović, na sjednici Gradskog vijeća, kazao kako su
izgubili linije te da slijedi nova procedura za izbor prijevoznika.
–
Privtni prijevoznici mogu, po Zakonu, biti angažirati do 90 dana, a za
daljnji njihov angažman treba saglasnost dati Gradsko vijeće. Nisam
siguran da će bilo koji privatnik dobiti saglasnost GV, jer su, prema
njihovim stajalištima, svi fokusirani isključivo da ovu uslugu,
isključivo, može pružati JKP Zenicatrans- napominje Terzić.
Terzić
dodaje kako vjeruje da, uz obaveznu rekonstrukciju preduzeća, a što je
već u svom planu prezentirao i gradonačelniku Kasumoviću, može potpuno
oporaviti. Broj radnika potrebno je smanjivati prijevremenim ili
redovnim odlaskom u penziju.
(Vijesti.ba / FENA)