Uvedene olakšice: Kako u vrijeme korone prikupiti i dostaviti tendersku dokumentaciju?

I Agencija za javne nabavke BiH u skaldu sa svojim mogućnostima i zakonima koje je obavezuju u vanrednim prilikama u vrijeme koronavirusa radi sve što je u njihovoj moći da olakša poslovanja i razne nabavke robe, potvrdili su za Novinsku agenciju Patria iz ove institucije.

Mnogo osoba koje se bave realizacijom tendera i pregovaračkih postupaka prinuđeni su ovjeravati mnogo dokumenata i dirketno se izlagati mogućoj zarazi. Pitali smo šta se može uraditi u ovom slučaju.

“Što se tiče vašeg upita koji se odnosi na otežano ovjeravanje dokumentacije kod nadležnih organa u sadašnjim okolnostima, ističemo da sukladno uslovima iz člana 56. stav (3) Zakona, ugovorni organi mogu izvršiti izmjene tenderskih dokumentacija i smanjiti traženje ovjerenih dokumenata (osim onih što Zakon striktno traži). Dakle, da se smanji opterećenje za ponuđače u smislu da se ne traži previše nepotrebne dokumentacije osim onoga što Zakon decidno navodi, zavisno od postupka#, kažu iz Agencije za javne nabavke za Patriju.

Za konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, ukoliko je to za konkretnu nabavku primjereno, ne mora se tražiti ništa od  kvalifikacionih dokumenata (samim time nema potrebe za ovjeravanjem dokumenata kod nadležnih organa).

“Kod otvorenog postupka, ograničenog postupka, pregovaračkog postupka sa i bez objave obavještenja, Zakon jasno navodi da se ovjerava jedino izjava iz članova 45 I 52. Zakona. Tek najpovoljniji ponuđač koji mora da dostavi svu ovjerenu dokumentaciju iz člana 45. Zakona.

Dakle, u i ovoj situaciji i dalje moramo poštovati odredbe koje se tiču ovjeravanja dokumenata jer se tu dakle ne radi samo o Zakonu o javnim nabavkama već I materijalnim propisima iz oblasti ovjere dokumenata, međutim ugovorni organ svakako imaju mogućnost da se prilagode novonastaloj vanrednoj situaciji i da smanje traženje dokumenata”, napominju.

Organi nadležni za ovjeravanje (opštine, sudovi, notari) u skladu sa izdatim naredbama od nadležnih organa, rade i dostupni su strankama, iako smanjenim kapacitetom.

Što se tiče dostave ponuda, član 11. Uputstva i pripremi tenderske dokumenacije ponude određuje da se ponuda dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu ugovornog organa navedenu u tenderskoj dokumentaciji. Ugovorni organ u tenderskoj dokumentaciji određuje način dostavljanja ponuda i komunikaciju sa ponuđačima. 

“Ponude su se uvijek slale poštom, mnogo više i češće nego što su se „lično“ donosile u prostorije ugovornog organa. U ovoj vanrednoj situaciji, svakako je preporuka za ponuđače da što  manje donose ponude lično u prostorije ugovornog organa i da se šalju poštom.

Takođe, nemoguće je predvidjeti dostavljanje ponuda faksom, jer na taj način može doći do zloupotrebe postupka u smislu prijevremenog otkrivanja informacija, ponuda ne može biti uvezana, dakle bi moguće vađenje ili dodavanje listova, čime bi se cijeli postupak nabavke doveo u pitanje”, kažu za Patriju iz Agencije. 

Takođe u ovoj situaciji, Agencija apelira da ugovorni organi ne pokreću nabavke koje zaista nisu neophodne u ovom momentu, jer će se na taj način rasteretiti i organi koji izdaju i ovjeravaju dokumente.

(patria)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*