Izvještaj o padu aviona u kojem je bio Džemal Bijedić nije tačan, ponovo pokrenuti istragu

Džemal Bijedić, jedan od najistaknutijih historijskih ličnosti u BiH i bivšoj Jugoslaviji, nekadašnji predsjednik Saveznog izvršnog vijeća bivše SFRJ, poginuo je na današnji dan 1977. godine u padu aviona u blizini Kreševa. U padu aviona s njim su poginuli i supruga Razija te još šest putnika i članova posade.

Od dana pogibije pa do danas za ovaj događej se vezuju brojne kontroverze i teorije koje često idu u prilog tome da je njegova smrt planirana i da se ne radi o pukoj avionskoj nesreći. Takvo što i danas tvrde pojedini članovi njegove porodice, ali i neki drugi.

Bijedić je tog dana putovao iz Beograda u Sarajevo, a avion je pao na brdu Inač iznad Kreševa.

Zaključci koji su zvanično doneseni nakon istrage i analize pada aviona nisu sasvim dobri, kaže u razgovoru za Klix.ba Rusmir Kurić, magistar zrakoplovstva i zrakoplovni konstruktor, koji je radio tehnički dio analize, a na analizi s njim je radio i Edhem Taći, stručnjak iz oblasti sigurnosti civilnog zrakoplovstva.

Kao što je poznato, postoji zvanični izvještaj o avionskoj nesreći u kojoj je poginuo Bijedić i njega je tada sačinila komisija koja je radila na utvrđivanju činjenica vezanih za pad aviona. Kurić kaže da je imao uvid u taj izvještaj i na osnovu njega uradio analizu tehničgog dijela, odnosno analizu samog izvještaja.

“Zaključci moje analize su da je najveći problem što podaci o variometrima nisu obrađeni i u izvještaju se tvrdi da je pitostatički sistem bio ispravan, a iz onoga što je dato u samom izvještaju se vidi da to nije tačno, jer nije bio ispravan. Dakle, nije urađena adekvatna analiza o padu aviona, niti je faktičko stanje uzeto u obzir”, kaže Kurić.

On dodaje da se u izvještaju o padu aviona navodi da kako su oba visinomjera bila ispravna što, kako kaže, nije tačno. Pokazivanje visinomjera je bilo neispravno.

“Druga stvar je da se variometri, uređaji koji pokazuju da li se avion spuštao ili penjao, ne spominju uopće da su pronađeni. Uvijek postoje teorije zavjere, ali ovdje ima dovoljno elemenata da se kaže da izvještaj nije dobar. Pitostatički sistem nije bio ispravan, mada u izvještaju tvrde da jeste, ali po ovim svim pokazateljima visinomjera, nije. Ako su visinomjeri neispravni, to znači da je pitostatički sistem neispravan. Dakle, to faktički znači da je neko sastavio zaključak koji je laž, mada ljudi koji su radili u laboratoriji i ispitivali navode da je visinomjer neispravan. Sam izvještaj je u koliziji”, kaže Kurić.

Dodaje da je na osnovu svega ovoga vidljivo da se treba pokrenuti nova istraga o uzrocima pada aviona.

“Ima još jedna stvar. Avion je bio na Surčinu, sadašnjem aerodromu ‘Nikola Tesla’. On je (Bijedić, op. a.) došao s Titom tog dana na vojni aerodrom Batajnica automobilom, a onda je avion sa Surčina došao aerodrom Batajnica i poletio za Sarajevo. U zaključku se navodi da nema podataka o meteorološkoj situaciji sa ova dva aerodroma, ali se navodi da Boeing u kojem je Tito putovao tog dana u Libiju kasni zbog leda na pisti. To znači da je postojala mogućnost da je došlo do kontaminacije ledom i snijegom pitostatičkog sistem u avionu kojim je letio Bijedić”, navodi Kurić u razgovoru za Klix.ba.

(Klix.ba)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*