Pogledajte kako izgleda (ne)završena dionica Zeničke obilaznice na Koridoru 5C

Veliki radovi na izgradnji Zeničke obilaznice su završeni, ali građani Bosne i Hercegovine ovu dionicu još uvijek neće moći koristiti s obzirom da još uvijek nije odlučena cijena putarine što je dalji korak nadležnih, ali je ostalo i manjih radova koji će biti riješeni u narednim danima.

Tako BiH ni 25. novembra, kako je najavljivano, nije dobila nove funkcionalne kilometre Koridora 5C.

Službeni datum otvorenja Zeničke obilaznice za javnost još uvijek nije određen, ali građanima su iz Autocesta FBiH poručili da će to biti uskoro.

Ipak, novinarske ekipe po pozivu Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine danas su imali priliku provozati se završenom dionicom Zeničke obilaznice Zenica jug – Zenica sjever koja se nadovezuje na magistralni put M-17.

Dionica dužine 11 kilometara sastavljena je od 52 posto trase te 48 posto objekata kao što su tuneli i vijadukti, a komplikovana struktura terena koja je određena daleke 2009. godine uzrokovala je brojne probleme zbog čega je izgradnja ove dionice s objektima trajala ovoliko dugo.

Obilaskom dionice Reuf Kadrić, inženjer Autocesta FBiH, sve medije je upoznao o kompleksnosti dionice, izazovima prilikom izgradnje te o samom početku radova.

“Odabir trase je bio 2009. godine i u tom trenutku nadležni su vjerovatno procijenili da je ovo bila najbolja opcija s obzirom da je u toj fazi definisanja puteva bilo zabranjeno da se koristi ona najoptimalnija uz magistralni put M-17. Dignuli su nas ‘gore’ i ovo je dionica koja je tada, po tim mjerilima, bila najoptimalnija. Padine su nam donijele probleme, ali mi smo je uradili i završili”, kazao je Kadrić te dodao da je vrijednost dionice oko 225 miliona eura.

Brojni problemi na dionici izazvali su i poskupljenje samog projekta za nešto više od 30 miliona eura.

Zenička obilaznica je sastavljena od osam vijadukta dužine 2,87 kilometara među kojima i grandiozni vijadukt Babina rijeka te četiri tunela dužine 2,23 kilometra, dok je ostatak dionice otvorena trasa. Što se tiče tehničkih specifikacija, ugrađena su 64 kilometra šipova za stabilizaciju kosina, 37.000 tona armature, 70 kilometara geotehničkih sidara te 350 km tunelskih sidara.

Iako se već mjesecima najavljuje završetak radova do 25. novembra kada će građani BiH dobiti funkcionalne kilometre autoceste, to se ipak neće danas dogoditi.

“Cilj nam je da državi na Dan državnosti poklonimo nove kilometre autoputa A1 koji će u narednom periodu, s obzirom da se nailazi na mnogo lakše terene za rad, spojiti sjever naše zemlje s morem. Zenička obilaznica je najzahtjevnija dionica na Koridoru 5C, ali sretni smo da smo je uspjeli privesti kraju te da će uskoro biti funkcionalna”, kazao je Kadrić krajem augusta za Klix.ba.

Međutim, očigledno je da nadležni koji su trebali donijeti odluku o cijeni novoizgrađenih kilometara autoceste, nisu imali isti interes kao i izvođači radova s obzirom da je turski Cengiz Inssat radove završio šest mjeseci ranije da bi dionica bila otvorena 25. novembra.

Iako ističu da su radovi na Zeničkoj obilaznici završeni, prilikom obilaska dionice zatekli smo radnike na nekoliko lokacija, bankine koje još uvijek nisu postavljene, kao ni zaštitna ograda duž jednog dijela dionice, a ostalo je i nekoliko radova u tunelu Hum koji je u nadležnosti turske firme Cengiz.

Radne dizalice još uvijek su na lokacijama, a nisu završeni radovi ni na naplatnim rampama. Sve bi to trebalo biti završeno u narednim danima dok nadležni, odnosno, Vlada Federacije BiH odredi cijenu putarine za vjerovatno najskupljih 11 kilometara autoputa u Bosni i Hercegovini te istu odluku objave u Službenom listu.

(Klix)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*