Strani prevoznici ne plaćaju PDV u BiH, a država godišnje gubi milione maraka

Strani prevoznici ne plaćaju porez na dodatu vrijednost na prevoz putnika u Bosni i Hercegovini, što za posljedicu ima gubitak desetina miliona maraka prihoda godišnje.Domaći prevoznici nemaju jednak poreski tretman u odnosu na strane jer obračunavaju i plaćaju porez na dodatu vrijednost na prevoz putnika u Bosni i Hercegovini. U većini zemalja okruženja, pa i Evropske unije, oporezuju se usluge prevoza putnika srazmjerno pređenim kilometrima, tako da bh. prevoznici plaćaju porez za prevoz izvršen i u drugim državama.

“Primjena Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost je ukazala na određene nedorečenosti navedenog propisa, što je za posljedicu imalo gubitak prihoda po osnovu PDV-a”, navodi se u informaciji u sklopu koje su inicirane izmjene spornog Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost za koji je nadležan Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje na čelu s Vjekoslavom Bevandom.

Godine i novac koje su pojeli skakavci

Safudin Čengić, direktor Centrotrans-Eurolinesa, izjavio je za Klix.ba da su od 2005. godine, otkako je usvojen Zakon o porezu na dodatu vrijednost BiH, počeli ukazivati na to koliko država gubi zato što ne oporezuje strane prevoznike, napominjući da je riječ o desetinama miliona maraka nenaplaćenih godišnjih prihoda po osnovu PDV-a.

“Bh. prevoznici su u neravnopravnom položaju zbog čega smo mi ukazivali da je neophodno oporezovati strane prevoznike ili domaće osloboditi plaćanja PDV-a. Strani prevoznici ne plaćaju porez u BiH, dok svaki bh. prevoznik plaća sve poreze u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj… Nema šanse da vam bude produžena dozvola ako niste platili porez”, kazao je Čengić.

Postoje egzaktni podaci koliko država gubi novca godišnje zbog nenaplaćenih poreza, kaže Čengić, dodavši da za to nije nadležna Parlamentarna skupština BiH, već Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

“Plaćanje poreza bh. prevoznicima, odnosno neplaćanje poreza stranim prevoznicima, nije definisano Zakonom o porezu na dodatu vrijednost, nego Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost, što potvrđuje Upravni odbor Uprave za indirektno oporezivanje. Pravnici s kojima smo sarađivali ukazivali su nam na to da Upravni odbor UIO to može jednostavno riješiti”, rekao je Čengić za Klix.ba.

Na pitanje čiji je interes bio da više od 15 godina strani prevoznici ne plaćaju PDV u BiH, Čengić odgovara da to možemo samo pretpostavljati.

Izmjene Pravilnika o primjeni Zakona o PDV-u

Uprava za indirektno oporezivanje BiH zaprimila je više inicijativa udruženja privrednika u kojima je ukazivano na porezne nedorečenosti i neujednačenosti propisa o naplati PDV-a u prometima koji se odnose na međunarodni prevoz putnika, zbog čega je pokrenuta inicijativa izmjene Pravilnika o primjeni Zakona o porezu na dodatu vrijednost.

“Predložena je dopuna člana 22. Pravilnika kojom bi se regulisalo utvrđivanje osnovice za obračun PDV-a za strani prevoz putnika, regulisanje tržišne cijene prevoza kao najniže osnovice i dodavanje novog člana zato što važećim odredbama nije propisan način obračuna PDV-a za strane prevoznike”, kazao je glasnogovornik UIO Ratko Kovačević za Klix.ba.

Napominje da je cilj ove izmjene decidno propisivanje obaveze i načina obračuna, kao i plaćanja PDV-a stranim prevoznicima za usluge prevoza putnika preko teritorije BiH.

“Strani prevoznici nisu obračunavali i plaćali PDV po ovom osnovu, i na taj način domaći prevoznici nemaju jednak poreski tretman u odnosu na strane prevoznike. Dosadašnjim načinom obračuna PDV-a prihod budžeta BiH je umanjen, ali ne postoje posebne analize koje bi u ovom trenutku dale tačnu procjenu manje naplaćenog prihoda po osnovu PDV-a”, istakao je Kovačević.

Uprava za indirektno oporezivanje će, prema njegovim riječima, provesti proces javnih konsultacija, nakon čega će kompetan materijal biti dostavljen Upravnom odboru UIO koji ima nadležnost da ga usvoji.

“Nakon toga slijedi objava u Službenom glasniku BiH i primjena”, zaključio je Ratko Kovačević.

Ukoliko se strani prevoznici i oporezuju, niko neće postavljati pitanje zašto to prije 15 godina nije urađeno i je li, pored stranih prevoznika, još neko od toga imao koristi.

(Klix)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*