Automatski poziv za hitnu pomoć u svim automobilima u EU

Evropski parlament izglasao je u utorak zahtjev da sva vozila širom EU budu opremljena do 2018. godine sa sistemom automatskog poziva, tako da radnici hitne pomoći mogu doći do strana u sudaru što je brže moguće.

Prošle godine 25.700 ljudi je poginulo na cestama EU i parlamentarci vjeruju da bi ova  ova tehnologija mogla smanjiti broj poginulih za 10 posto.

“Evropski parlament je u više navrata naglasio da su smanjenje smrtnih slučajeva i ozbiljnost povreda na cestama njegov prioritet”, rekla je socijalistička zastupnica Olga Sehnalova, vodeći pregovarač o zakonodavstvu.

Nazvan eCall, Sehnalova je rekla da će biti “javni servis, besplatan za sve građane, bez obzira na vrstu vozila ili kupovnu cijenu.”

Evropska komisija, izvršno tijelo EU, navodi da bi automatski sistem eCall mogao ubrzati hitne intervencije za 40 posto u naseljenim područjima i 50 posto u seoskim oblastima – štedeći do 2.500 života godišnje.
Sistem eCall automatski poziva 112 – jedinstveni broj za hitne slučajeve u Evropi – u slučaju ozbiljne nesreće, komuniciranja o lokaciji vozila, čak i ako je vozač u nesvijesti ili nije u stanju da obavi poziv.

Ideja je uvedena 2012. godine, ali je zadržana zbog zabrinutosti oko privatnost.

U novom propisu, svi novi modeli putničkih automobila i laka teretna vozila će biti opremljeni sa 112 eCall i infrastrukturom stavljenom da osigura rukovanje pozivom na odgovor centara širom Evropske unije.

Broj bi mogao biti pokrenut ručno od strane vozača u nevolji, putnika ili čak svjedoka pritiskom na dugme u autu.
Obraćajući pažnju na zabrinutost zbog privatnosti, parlamentarci su odlučili ojačati zaštitu p odatakau nacrtu zakona klauzulom o blokiranju praćenja vozila prije nego što dođe do nesreće.

Pored toga, automatski poziv će dati hitnim službama samo osnovne podatke, kao što su tip vozila, tačna lokacijau i broj putnika.

Komisija je pokušala nekoliko godina da uvede sistem, a procjenjuje se da će koštati oko 100 eura za novi automobil.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*