Uskoro otvaranje hercegovačkog dijela autoceste koja spaja Hercegovinu s Europskom unijom!

Nakon puštanja u promet tunela 1. mart, ove godine će se u Hercegovini pustiti u promet dionica autoceste od Bijače do Međugorja  u duljini 10 kilometara i to već za nekoliko dana.  Već je u 2013. godini završeno je 5 kilometara na poddionici Bijača – Kravice, a ovih dana će se završiti i ostatak do Međugorja.

Nakon ovoga slijedi povezivanje Počitelja s Međugorjem, kao dva važna turistička i kulturno-povijesna centra, s Hrvatskom i dalje prema Europi putem Dalmatine. Poslije toga planira se gradnja prema Mostaru i dalje prema Sarajevu.

U sklopu daljnje gradnje dionice Međugorje – Počitelj gradit će se i najduži most na Koridoru 5C (gotovo 1 kilometar dug sa stubovima visine preko 90 metara), a još su projektirani tunel i petlja Počitelj.

Promet na dionici Bijača-Međugorje koji će uskoro biti pušten, nadzirat će se i upravljati putem moderno opremljenog centra koji, iako je smješten u dalekoj Drivuši (Zenica), u sekundi će imati sve podatke o prometu i moći reagirati prema lokalnim ustanovama (vatrogasci, MUP itd…).

Na području Federacije BiH ove godine će biti završeno 105 kilometara autoceste koja će biti u funkciji, čime će 2014. godina postati najuspješnija godina u izgradnji autocesta, a po projekcijama planira se da bi kompletni autoput mogao biti završen do 2020. godine.

Veliki je to uspjeh Javnog poduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine i Vlade Federacije Bosne i Hercegovine na čelu sa premijerom Nerminom Nikšićem (SDP).

Slobodno se može reći da je ovaj dio izgrađene autoceste u Hercegovini najveća poslijeratna ostvarena investicija i infrastrukturni projekt u Hercegovini. Osim same autoceste, izgrađen je i moderni granični prijelaz u Bijači koji zadovoljava sve europske standarde, a u toku gradnje uporedo je zahvaljujući Vladi Federacije BiH i JP Autoceste Federacije gotovo u potpunosti obnovljena lokalna prometna infrastruktura, ali i druga komunalna infrastruktura na području općine Ljubuški i Čitluk (djelimično) što znači desetine novih kilometara lokalnih asfaltiranih i novoizgrađenih puteva

Podsjetimo, u prethodnim vremenima sve do dolaska ove Vlade BiH, Hercegovina je bila slijepo crijevo u međustranačkim obračunima između HDZ-a, HDZ 1990 i SDA, koji se gotovo desetljeće nisu mogli ili htjeli dogovoriti odakle da se krene s gradnjom.

Ljubuški narod koji sada gleda prve kilometre hercegovačke  autoceste špekulira da je u biti veći problem bio kroz čiji će “vinograd” proći trasa koridora, kako bi se ostvario određeni profit.

S tog aspekta najbolje što se moglo dogoditi Hercegovini jeste gubitak utjecaja lokalnog HDZ-a i HDZ 1990, u Vladi Federacije BiH i njihov odlazak u oporbu , jer se i u Hercegovini  konačno počelo graditi.

Tako će vrlo brzo Međugorje i Kravice kao turistička središta Hercegovine biti povezana suvremenom autocestom sa dalmatinskim primorjem i Europskom unijom, što će sigurno utjecati na ekspanziju turističkog potencijala Hercegovine.

(MOJportal)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*