Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke kontaktirat će autore školskih udžbenika za srednje škole te zatražiti uvažavanje preporuka nastalih u okviru Inicijative za afirmativne izmjene i dopune školskih udžbenika za osnovne i srednje škole.
Istaknuto je to danas
tokom razgovora o projektu “Rodno uvjetovano nasilje – Pogled iz drugog
ugla: Nasilje u vezama mladih” koji implementira Fondacija CURE, a ova
Inicijativa dio je tog projekta.
Analizirane su četiri čitanke u
srednjim školama, historija, filozofija i sociologija te se uvidjelo da
udžbenici sadrže veliki broj stereotipa, predrasuda, diskriminacije, a
problematičan je način predstavljanja žene, ali i nekih definicija.
–
Žene su u većini slučajeva predstavljene kao majke, domaćice, kuharice,
dok su muškarci naučnici, fizičari, matematičari, piloti ili
astronauti. Stoga smo željeli uraditi neki balans i poboljšati sliku
žena u udžbenicima – kazala je danas Denija Hidić iz Fondacije CURE.
Nakon
provedene analize udžbenika upućen je dopis i Agenciji za ravnopravnost
spolova BiH kada je ukazano na diskriminatorske definicije i
stereotipna predstavljanja žena koja nisu u skladu ni s Ustavom BiH niti
Zakonom o ravnopravnosti spolova, ali ni s međunarodnim konvencijama
čiji je BiH potpisnik.
Od Fondacije CURE je zatraženo da izuzmu
određene rečenice iz udžbenika te navedu kako bi one trebale biti u
udžbenicima, zbog čega su implementatorice projekta konsultirale
stručnjake te ponudila tačna i naučno utemeljena definicija.
Kako
Hidić pojašnjava, jedan od najproblematičnijih je udžbenik sociologije
koji je prepisan iz Hrvatske, a kao jedan od pitanja koje je potrebno
riješiti je i činjenica da se u cjelokupnom bh. obrazovnom sistemu ne
prepoznaju jednoroditeljske porodice.
Projekt “Rodno uvjetovano
nasilje – Pogled iz drugog ugla: Nasilje u vezama mladih” utemeljen je
na stručnostima Fondacije CURE o pitanju rada s institucijama i
zagovaranju za promjene politika, i fokusiran je na rad s mladim ženama
te rad s javnošću i institucijama.
Iz tog projekta nastala je
ideja za neformalnom Inicijativom koja okuplja organizacije civilnog
društva, druge mreže i inicijative civilnog društva, međunarodne
organizacije, neformalne grupe, teoretičare, akademske stručnjake,
političare te predstavnike institucija za obrazovanje i školstvo kojima
je u interesu inkluzivno obrazovanje bez diskriminacije.
Cilj je
raditi na poboljšanju i reviziji obrazovanja u cilju promoviranja rodne i
spolne ravnopravnosti, izmjeni diskriminatornog sadržaja i sadržaja
koji u sebi sadrži materijal za kreiranje predrasuda, te kreiranju
inkluzivnog sadržaja o svim marginaliziranim grupama u bh. društvu.
Dugoročni
plan je iniciranje procesa uspostave referentnog tijela koje će
kreirati pravilnik kojim će se služiti obrazovne institucije prilikom
izbora plana i programa u školama, i prilikom kreiranja školskih
udžbenika.
(Vijesti.ba / FENA)