U BiH halal certificirano 105 kompanija i više od pet hiljada proizvoda

Direktor Agencije za certificiranje halal kvalitete BiH Damir Alihodžić izjavio je Feni da je proces halal certificiranja u 2019. godini uspješno okončalo 29 kompanija i to 19 iz BiH, šest iz Srbije, te po jedna kompanija u Turskoj, Crnoj Gori, Bugarskoj i Češkoj.

Od ukupno 29 kompanija, iz sektora prehrambene industrije je 17, osam iz oblasti  turizma, dvije iz oblasti proizvodnje stočne hrane i premiksa, te po jedna kompanija iz oblasti farmacije, ambalaže hrane i kožarske industrije. Na području BiH najviše halal certificiranih kompanija u 2019. godini je iz sektora prehrambene industrije, njih devet, zatim turizma osam,  te po jedna kompanija iz oblasti farmacije, ambalaže hrane i kožarske industrije.

Alihodžić je dodao da u BiH halal certifikat trenutno ima 105 kompanija, te više od pet hiljada proizvoda. 

– Halal industija je veoma značajna za Bosnu i Hercegovinu. Gotovo sve značajnije kompanije su prepoznale potencijale svjetskog halal tržišta i implementirale zahtjeve halal standarda. U prosjeku svake godine uspješnu implementaciju zahtjeva halal standarda okonča više od  20 novih kompanija u BiH – kazao je Alihodžić.   

Također, u 2019. godini, kako je dodao, zabilježen je rast kompanija iz oblasti turizma koje su uspješno okončale proces halal certificiranja. Kada je riječ o halal turizmu kod nas, Alihodžić je naveo da se i ova oblast ubrzano razvija uzimajući u obzir da je BiH i u tom smislu jedna od najatraktivnijih destinacija.

– Očekujemo da će nadležna ministarstva, u skladu sa iskazanim potrebama, u narednom periodu pružiti značajniju podršku razvoju halal turizma u BiH – naveo je Alihodžić.

Bosanskohercegovački halal proizvodi pronalaze svoje mjesto na policama različitih marketa širom svijeta, a naše kompanije izvoze u zemlje regiona, EU, Ameriku, Kanadu, UAE, Saudijsku Arabiju, Rusiju, Azerbejdžan, Maleziju, itd.

– Uvjereni smo da su halal proizvodi sa ovog područja kvalitetni, konkurentni i zanimljivi potrošačima s tim da je neophodno dodatno raditi na promociji i brendiranju. Neophodno je da naše halal certificirane kompanije putem sajmova, promocija, direktnih kontakata i sl. ostvare saradnju sa značajnim distributerima u inostranstvu kako bi plasirali svoje proizvode. U realizaciji ovih aktivnosti neophodna je i podrška države kako bi halal certificirane kompanije i njihovi proizvodi bili konkurentniji na domaćem i inostranom tržištu – kazao je  Alihodžić.  

Agencija pruža punu podršku organizaciji Sarajevo Business Foruma (SBF) i njeni predstavnici namjeravaju učestvovati i ove godine na ovoj vodećoj investicijskoj konferenciji u Jugoistočnoj Evropi.

– Naša iskustva sa prethodnih SBF su veoma pozitivna i imali smo priliku čuti korisne informacije, prezentirati se i ostvariti poslovne kontakte sa relevantnim akterima iz cijelog svijeta – kazao je Alihodžić za Fenu.





(Vijesti.ba / FENA)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*