Poslovanje u najteža vremena: Zbog pandemije koronavirusa neke će cijene morati rasti

Vlada Federacije BiH proglašavanjem stanja nesreće zamrznula je cijene životnih namirnica i naredila njihovo vraćanje na one kakve su bile 5. marta. Ipak, kako su se promijenili uslovi poslovanja postavlja se pitanje koliko je to realno, održivo i kakve efekte može izazvati. Tako je danas Krizni štab privrednika Federacije BiH zatražio od Vlade da revidira Odluku prema kojoj sva privredna društva i druge pravne i fizičke osobe koje obavljaju trgovinu na veliko i malo ne smiju imati cijenu veću od one koju su imali 5. marta ove godine.

Ekonomski analitičar Admir Čavalić kaže kako zamrzavanje cijena nametnuto od strane vlasti je možda imala smisla u prvim danima krize, međutim sada kada su iz temelja izmijenjeni troškovi i kanali nabave, moramo razmišljati o korekciji odnosno nadopuni iste.

“Cilj regulacije u ovom slučaju treba da bude da građani dobiju potrebnu zaštitu po tržišno prihvatljivim cijenama koje će u isto vrijeme motivisati ponudu. S druge strane, ovakva regulacija na duži period stvara dvije tržišne anomalije: nestašicu i crno tržište. U tom scenariju, opet najbolje prolaze svi oni koji preko krize nastoje ostvariti ekstra profite – što je suprotno intenciji ove mjere”, smatra on.

Dodaje kako je riječ je o klasičnom primjeru tzv. naivnog intervencionizma kojom se pokušalo stati u kraj jednoj lošoj pojavi na tržištu, dok su se u isto vrijeme stvorile pretpostavke za još veće manipulacije.

“Teorijski i praktično, samo konkurencija spušta cijenu, ne regulacija. U ovom trenutku, shodno većoj potražnji, na tržištu se javljaju novi proizvođači zaštitnih i dezinfekcijskih proizvoda i vjerovatno da će ih ubuduće biti i više. Moramo stvoriti uslove da njihovi proizvodi budu dostupni svim građanima, a ne da završavaju na crnom tržištu. Bitno je navesti da isti problem ima većina biznisa u Bosni i Hercegovini i to zbog tektonskih promjena u globalnim lancima snadbijevanja. Zbog toga je za očekivati da će se slični problemi pojaviti i u ostalim oblastima trgovine”, zaključuje Čavalić.

Cjenovna politika uvijek je najosjetljiviji dio ekonomije, bilo da se posmatra na mikro, bilo na makro nivou. U vrijeme globalne krize ta tema postoje još osjetljivija.

(Klix.ba)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*