Agencija za bankarstvo: Moratorij za sve građane kojima su umanjena primanja ili se ne isplaćuju

Radi potpunijeg informisanja javnosti kao i dodatnog pojašnjenja donesenih mjera, Agencija za bankarstvo FBiH pojašnjava javnosti sve u vezi sa primjenom moratorija na kredite fizičkih i pravnih lica.

Agencija za bankarstvo FBiH obavještava javnost i građane da će biti uveden moratorij ili neka druga olakšica na otplatu kredita svim građanima kojima je smanjena kreditna sposobnost kao posljedica negativnih efekata proglašenog stanja nesreće u Federaciji BiH. 

“Zvaničnici, državni zaposlenici, zaposlenici javnih preduzeća, korisnici budžeta kao i svi drugi kojima se primanja redovno isplaćuju nisu obuhvaćeni privremenom mjerom moratorija na
otplatu kredita. Izuzetno, i navedena lica mogu podnijeti zahtjev ukoliko je članu domaćinstva smanjena kreditna sposobnost zbog negativnih efekata vanrednog stanja, a kojima je prilikom
odobravanja kredita cjenjena kreditna sposobnost članova domaćinstva. Razumijemo strah građana i zahtjeve kojima je dio javnosti tražio moratorij za sve, ali nemoguća je odluka, kojom bi u jednak status bio stavljen zaposlenik koji je ostao bez posla sa zaposlenikom državnog preduzeća koji ima redovne prihode. 

Ista logika važi i za pravna lica, jer sve državne institucije i pravna lica koja imaju stabilno poslovanje ili čak i povećan promet, ne mogu imati pravo na moratorij. To pravo je predviđeno za pravna lica kojima je znatno otežano poslovanje kao posljedica negativnih efekata proglašenog stanja nesreće u Federaciji BiH.

Svi koji mogu plaćati svoje finansijske obaveze u ovom trenutku to i trebaju raditi, a posebno javni sektor, jer samo na taj način možemo pomoći ugroženima i doprinijeti da se prebrodi ova
kriza. S druge strane, svi građani i pravna lica koji su pogođeni direktno ili indirektno negativnim efektima koronavirusa imaju pravo tražiti od svojih banaka moratorij od 90 dana, što je period
u kojem miruje otplata kao i obračun kamata, a potom sa bankom mogu dogovarati i druge mjere. Većina banaka je već pripremila procedure za jednostavnu i sigurnu komunikaciju sa
klijentima. Banke će i samoinicijativno pokrenuti ove aktivnosti ako utvrde da je klijentova otplatna sposobnost ugrožena ili ne mogu stupiti sa klijentom u kontakt”, saopćeno je iz Agencije za bankarstvo.

Agencija za bankarstvo FBiH je osigurala i pravni i regulatorni osnov da mjerom moratorija miruju i regulatorne obaveze finansijskih institucija (npr. dodatna rezervisanja, reklasifikacija), kao i da moratorij ne utječe na pogoršanje rejtinga klijenata (lošija kategorizacija).

“Osim moratorija na kreditne obaveze, bankama se regulatorno olakšalo i odobravanje kredita za likvidnost klijenata pravnih lica s ciljem osiguranja likvidnosti ekonomije, te spašavanja radnih mjesta”, ističu.

Agencija za bankarstvo FBiH naglašava da je u ovim vanrednim okolnostima potrebno rasteretiti građane i pravna lica kojima je zbog pandemije ugrožena platežna moć, a istovremeno –zaštititi stabilnost finansijskog sistema i deponente. Agencija je pristupila vrlo ozbiljno ovom pitanju, imajući na umu da ishitreni potezi i greške mogu nanijeti ogromnu štetu finansijskom sistemu, što bi na koncu samo dodatno otežalo ionako već teško stanje.

“Naša odgovornost je da, u ovakvim trenucima, ne dopustimo takve scenarije i da zaštitimo građane, privredu i finansijski sistem”, dodaju.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*