“Ako ovaj prijedlog bude usvojen cijena goriva bit će smanjena za 18 feninga poskupljenja koje je stupilo na snagu do 1. februara ove godine. Očekujemo da će naš prijedlog prihvatiti sve kolege koje su i prošli put glasali protiv akciza, ali i oni koji su u međuvremenu uvidjeli svoju grešku i koji danas pozivaju na smanjivanje cijena goriva”, kazala je Pandurević.
Podsjetila je da su stranke koje su se protivile uvođenju novih nameta građanima BiH od samog početka upozoravale da će doći do divljanja cijena goriva te da će to izazvati lančanu reakciju poskupljenja. Posebno je izrazila zabrinutost zbog najave poskupljenja cijene hljeba čak i do 1,80 KM.
Istakla je kako će SDS i Savez za promjene učiniti sve što je u njihovoj moći kako bi prijedlog izmjena Zakona o akcizama BiH bio usvojen. Osudila je represiju koju MUP-a RS-a primjenjuje na građanima koji su se opravdano pobunili protiv poskupljenja.
“Nedopustivo je da policija kažnjava one koji opravdano protestuju. Sami policajci MUP-a RS-a suosjećaju se s tim ljudima koji protestuju jer i oni žive od mizernih plata. I njima je mnogo dodatnih 15-20 KM po rezervoaru benzina, ali primorani su da pišu te kazne jer znaju da bi u suprotnom ostali bez posla”, kazala je Pandurević.
Šefica Kluba zastupnika SDS-a rekla je da vlast treba slušati narod i raditi ono šta on od nje traži jer u suprotnom, odnosno ako se narod naziva huliganima, onda to nije odgovorna demokratska vlast već režim. Podsjetila je da se prije usvajanja seta zakona o akcizama govorilo kako su to novci za kilometre autoputeva.
Kako kaže, od 2006. godine do danas, na ime akciza za naftu i naftne derivate ubrano je 5,5 milijardi KM, a na ime putarina 3,5 milijardi KM. Pored toga RS je za izgradnju infrastrukture uzela kredite u vrijednosti od 900 miliona KM, a FBiH malo više od milijardu KM.
“To kada saberete doći ćete do zapanjujućih brojeva. Za sav taj novac, za skoro 13 milijardi KM, mi nemamo ni 200 kilometara autoputeva u ovoj zemlji. SDS i Savez za promjene će nakon oktobra pokazati da postoje i drugi modeli izgradnju autoputeva, a tu prvenstveno mislim na model koncesija. To je mogla uraditi i ova vlasti, ali nije jer se u tom slučaju ne može ugraditi u tender”, kazala je Pandurević.