Avion prinudno sletio na napušteni aerodrom Željava

Početkom novembra dogodilo se prisilno slijetanje zrakoplova tip Diamond DA62 koji je bio na VFR letu iz Austrije za Crnu Goru te koji po planu leta nije ni planirao da ulazi u zračni prostor Bosne i Hercegovine.

Pilot zrakoplova u pitanju je ATS jedinici Hrvatske kontrole zračne plovidbe deklarirao „fuel emergency“ odnosno problem nedostatka goriva te zatražio prinudno slijetanje na najbliži aerodrom.

“Po zaprimanju zahtjeva ATS jedinica HKZP-a je koordinirala sa Centrom letnih informacija BHANSA-e (FIC) u Banja Luci. Pilot zrakoplova je odlučio da slijetanje izvede na poletno sletnu stazu bivšeg vojnog aerodroma Željava koja se nalazi u graničnom području između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, kazali su za N1 u Agenciji za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi (BHANSA).

Po zaprimanju informacije da se radi o deklariranom izvanrednom događaju FIC Banja Luka je postupio po proceduri za postupanje u hitnim slučajevima i izvanrednim situacijama na način da je uz održavanje komunikacije sa pilotom zrakoplova o svemu obavijestio i Spasilačko koordinacijski centar BiH BHANSA-e (BH RCC).

“BH RCC je zbog razloga prisilnog slijetanja vršio operativne mjere koordinacije vođenja akcije razmjenjujući sve informacije sa predstavnikom operatora letjelišta Golubić, FIC-om Banja Luka, policijskim službenicima Granične policije BiH na graničnom prijelazu Izačić te pilotom zrakoplova u pitanju”, potvrdili su za N1 iz ove institucije-.

O slučaju je odmah obaviještena i Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) zbog eventualnog daljnjeg poduzimanja aktivnosti iz djelokruga poslova BHDCA u slučaju da se dogodi izvanredni događaj.

“Odmah po slijetanju zrakoplova BH RCC je obaviješten od strane službenika GP BiH da je zrakoplov sletio na područje državne granice i to na način da je sletio u teritoriju Republike Hrvatske te je preneseno da je između nadležnih službi granične policije dogovoreno da sve daljnje aktivnosti preuzimaju njihove kolege iz Republike Hrvatske”, naveli su iz BHANSA-e.

Pošto se zrakoplov u trenutku zaustavljanja nalazio na teritoriju Republike Hrvatske odnosno da je objavio izvanredno stanje na frekvenciji nadležne kontrole letenja RH zrakoplovne istražne vlasti RH su nadležne za daljnje postupanje po ovom pitanju (istraga ozbiljnog incidenta), pri čemu BHANSA stoji na raspolaganju.

“Što se tiče nastavka leta nakon prinudnog slijetanja, vrijedi napomenuti kako ovo pitanje nije u nadležnosti BHANSA-e, ali bi se svakako rješavalo u skladu sa Pravilnikom o istraživanju nesreća i ozbiljnih incidenata zrakoplova (“Službeni glasnik BiH” broj: 30/14) donesenim od strane Direkcije za civilno zrakoplovstvo – BHDCA”, naveli su za N1.

N1

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*