OŠ “Kiseljak” : Čas matematike na engleskom jeziku

Jučer je u tuzlanskoj Osnovnoj školi “Kiseljak” održan interdisciplinarni, ogledni čas pod nazivom Matematika na engleskom jeziku – vršenje osnovnih matematičkih operacija sa brojevima do 1000.

Kako sam naziv kaže, čas je obuhvatao matematiku i engleski jezik, a izvodili su ga nastavnici Edim Hajdarbegović (profesor matematike i informatike) i Jasmina Stuhli (profesor engleskog jezika i književnosti). Čas je održan u 6a i 6b odjeljenju, čiji su razrednici već pomenuti nastavnici. Času su prisustvovali predstavnici Pedagoškog zavoda TK, direktori i pedagozi škola na području Tuzlanskog kantona, te profesori matematike i engleskog jezika.

S obzirom da je jedan od ciljeva nastavnog plana i programa usvajanje brojeva do 1000 ma engleskom jeziku, nastavnici Hajdarbegović i Stuhli su došli na zajedničku ideju da učenike uče ove brojeve kroz čas matematike. Ovi nastavnici su sami instalirali i osposobili interaktivnu tablu i svakodnevno je koriste u svojoj nastavi. Učenici vole raditi na interaktivnoj tabli i primjetan je određeni takmičarski duh, a sve u cilju bržeg izvršavanja zadatka, kako bi se isti radio na interaktivnoj tabli. Pomoću ove table učenici mogu različite pojmove i brojne elemente nastavnih jedinica da vizualiziraju, objekte pomjeraju, da se zabave i uče kroz igru, a pritom razvijaju i informatičke vještine. Iz tog razloga, ovaj interdisciplinarni čas je tako i osmišljen.

Nakon što su ponovili brojeve do 100, učenici su upoznati o terminima potrebnim za vršenje operacija množenja i dijeljenja, te su radili zadatke iz matematike na engleskom jeziku. Zadaci su bili pojednostavljeni iz razloga što je učenicima potrebno vrijeme da nauče o matematici razmišljati na engleskom jeziku, odnosno uopšte misliti na engleskom, što nije ni malo jednostavno. Unatoč vjerovanju nastavnika da će ih prisustvo gostiju možda posramiti i spriječavati da aktivno djeluju, učenici su svoje zadatke izvršili besprijekorno, što se tiče i matematike i engleskog jezika.

Učenici su, zatim, logičkim zaključivanjem, demonstrirali poznavanje brojeva do 1000, odnosno shvatili su da jednom kada nauče brojeve do 100, znaju brojati i do 1000. Učenici su uvidjeli i da je ´matematički jezik´ univerzalan, odnosno lako su usvojili engleske termine za sabiranje i oduzimanje (minus i plus), te zajedničkim radom riješavali zadatak potrage za blagom (računali su koliko novčića je dodano ili je ispalo iz kutije sa blagom).

Na samom kraju časa, održano je kraće takmičenje između dva odjeljenja. Po dva predstavnika svakog razreda takmičila su se u množenju jednostavnih brojeva, odnosno imali su zadatak da u roku od 60 sekundi pomnože i jasno i glasno izgovore na engleskom jezikušto više zadataka i dođu do tačnih riješenja.

Prisutni gosti čas su ocijenili uspješnim i motivirajućim. Gosti su naglasili da je za upuštanje u ovakav vid održavanja nastave prije svega potrebna velika hrabrost, a potom dosta vremena iindividualnog rada kako bi se prvo osmislio, potom kreirao i na kraju uspješno održao jedan ovakav čas. Činjenica da učenici sa velikim odobravanjem, čak oduševljenjem prihvataju ovakve nastavne časove pokazala jekoliko savremene tehnologije i metode poučavanja motiviraju učenike i približavaju ih ciljevima učenja, čije ostvarenje je želja svakog nastavnika.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*