Zuckerberg izgubio 3,3 milijarde dolara zbog promjena na Facebooku

Promjenama na ‘news feedu’ šef Facebooka želi pomoći oglašivačima, ali ta je odluka koštala i njega.

Odluka Marka Zuckerberga da promijeni način na koji funkcionira društvena mreža Facebook koštat će ga 3.3.milijarde dolara, a njegovo će se privatno bogatstvo umanjiti za 4.4 posto.

Facebook je promjene na ‘news feedu’ pokazao prošli četvrtak, a vrijednost dionica mreže pala je skoro 4 posto prije no što se američko tržište otvorilo u petak.

Dionice Facebooka u petak su koštale 179.37 dolara, dok su u četvrtak bile 187.77 dolara, a Forbes magazin izračunao je kako je za suosnivača i direktora Facebooka to gubitak od 3.3 milijarde dolara, prenosi Express.hr.

Zuckerberg je na čelu kompanije od 2004. godine kada je osmislio Facebook kao 19-godišnjak, a dionice firme na tržište su izašle 2012. godine.

Objasnio je kako želi da Facebook ostane mjesto susreta obitelji i prijatelja, a ne samo mjesto oglašavanja za brendove i kompanije.

– Facebook smo sagradili kako bi ostali u kontaktu i blizu onih koji nam najviše znače. No u zadnje vrijeme korisnici nam govore kako je javni sadržaj – od kompanija, medija i brendova – pomalo zasjenio one stvari zbog kojih smo Facebook i pokrenuli i zavoljeli. Temeljem toga sa svojom ekipom želim da se svi zajedno fokusiramo da lakše uživate u socijalnim interakcijama, a manje u pretraživanju sadržaja – objasnio je odluku Zuckerberg.

Neki pak kažu kako je to Facebookov pokušaj da se bori protiv pojave koju su nazvali ‘kolaps konteksta’ (context collapse), a riječ je o fenomenu kada korisnici prestanu dijeliti toliko informacija o privatnom životu kao nekada, te su manje korisni za pronaći prave i ciljane oglašivače od kojih Facebook generira profit.

‘Namještanje’ news feeda kako bi se korisnike ohrabrilo da dijele stvari o svom privatnom životu mogu se tumačiti i kao način ‘pumpanja’ komercijalne vrijednosti društvene mreže.

Tržišta su, barem kratkoročno, loše reagirala na promjene, no neki analitičari vjeruju kako će se na duge staze kompaniji ovaj potez isplatiti.

– Feed će biti relevantniji za vas osobno, to će pojačati korisničku angažiranost i vjernost i potaknuti razvoj – rekao je za Bloomberg analitičar Mark Mahaney.

Pitanje je treba li Zuckerberg uopće brinuti o kratkotrajnom ‘padu’ bogatstva s obzirom da je u ovo doba prošle godine dionica koštala 127 dolara, a usprkos gubitku od 3.3 milijarde dolara njegovo se bogatstvo procjenuje na 72.4 milijarde dolara.

Prije tri godina Zuckerberg i njegova supruga Priscilla Chan rekli su kako se u dogledno vrijeme planiraju odreći gotovo 99 posto dionica Facebooka koje su u njihovom vlasništvu.

(Vijesti.ba)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*