Konferencija “Pravo na inkluzivno obrazovanje” 19. i 20. juna u Sarajevu

“Pravo na inkluzivno obrazovanje” naziv je konferencije koja će biti održana 19. i 20. juna u zgradi Parlamentarne skupštine BiH u Sarajevu.
Konferencija, koju organiziraju UNICEF i Ministarstvo civilnih poslova BiH, obradit će teme: uloga specijalnih škola, obrazovanje učitelja i nastavnika i profesionalni razvoj za inkluziju, škole kao organizacije za učenje i međusektorska saradnja.

Ciljevi konferencije su: predstaviti i raspravljati o Opštem komentaru na član 24. Konvencije o pravima osoba s invaliditetom o inkluzivnom obrazovanju, postići saglasnost i obavezati se oko zajedničke vizije i puta napretka u oblasti inkluzivnog obrazovanja u BiH, podijeliti i prodiskutovati iskustva i znanja iz BiH, regiona i EU kako bi se podržala provedba obaveza iz člana 24. Konvencije, te pripremiti i usvojiti preporuke konferencije za podršku vladama u BiH za provedbu i održivost inkluzivnog obrazovnog sistema za sve osobe.

Konferenciji će prisustvovati oko 60 učesnika iz nekoliko organizacija i institucija, a to su: Ministarstvo civilnih poslova BiH, Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH, Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke, Ministarstvo prosvjete i kulture Republike Srpske, Odjel za obrazovanje Vlade Brčko Distrikta, kantonalna ministarstva obrazovanja, fakulteti, škole, organizacije osoba sa invaliditetom, organizacije civilnog društva, lokalne komisije za socijalnu inkluziju, međunarodne organizacije (EU, UN, OSCE, Save the Children, WV), ambasade, mediji, UNICEF uposlenici (Regionalni ured i BiH kancelarija) i tehnički eksperti i konsultanti.

BiH je 29. jula 2009. godine potpisala Konvenciju Ujedinjenih nacija o pravima osoba s invaliditetom, a ratificirala je 12. marta 2010. godine, uključujući i Opcioni protokol. U septembru 2016., Odbor Konvencije je usvojio i objavio Opšti komentar na član 24. Konvencije. Opšti komentar daje smjernice za 166 država koje su ratificirale Konvenciju o ispunjavanju obaveza iz člana 24. po kojem su “Države potpisnice dužne osigurati inkluzivni obrazovni sistem na svim nivoima i cjeloživotno učenje”.

Obrazovanje osoba sa invaliditetom je često lošeg kvaliteta, postavlja niska očekivanja i ograničava mogućnosti učenika, primjećuje Odbor. Nasuprot tome, istinsko inkluzivno okruženje za učenje vrednuje doprinos i potencijal osoba s invaliditetom, te ih opskrbljuje bitnim životnim, jezičkim i društvenim vještinama.

Trenutno ne postoji zajednička definicija invalidnosti u BiH ili razumijevanje invaliditeta prema socijalnom modelu. Nema standardizovane metodologije za procjenu invalidnosti ili zajedničkog razumijevanja metodologije koja je bazirana na procjeni funkcionalnosti djece. Jezik kojim se opisuju djeca sa poteškoćama u razvoju često je medicinske prirode i ponekad uvredljiv i neproduktivan. Procjenjuje se da su najmanje 6,5 posto djece u BiH djeca sa poteškoćama u razvoju. Napredak u inkluzivnom obrazovanju u BiH mjeri se “pristupom” školi, a ne “učešćem” u obrazovanju.

Pravo na inkluzivno obrazovanje znači transformaciju kulture, politike i prakse u svim formalnim i neformalnim obrazovnim okruženjima kako bi se osigurala edukacija za sve učenike. Inkluzivno obrazovanje je važno ne samo za osobe sa invaliditetom već i za društva u kojima žive, jer pomaže u borbi protiv diskriminacije i promovisanju različitosti i učešća, saopćeno iz UNICEF-a.

(Vijesti.ba / FENA)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*