Zbog interesa građana i države, autoput Sarajevo-Beograd mora ići preko Bijeljine i Tuzle

Gradonačelnik Tuzle jasmin Imamović u razgovoru za Vijesti.ba govorio je o nedavnom sastanku u Vladi FBiH o definisanju optimalne varijante trase brze ceste od Sarajeva do Beograda. Trasa preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine bila bi jako važan korak u integraciji BiH, ali i jako važan korak u boljem povezivanju naše države sa susjednom Srbijom, kaže Imamović.

VIJESTI.BA: Prisustvovali ste sastanku u sjedištu Vlade FBiH na kojem je razgovarano o definisanju optimalne varijante trase brze ceste od Sarajeva do Beograda. Premijer Novalić je i ranije govorio o tome da je trasa preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine od najveće koristi, što je potvrdio i danas. Jeste li zaovoljni ishodom razgovora?

IMAMOVIĆ: Sastanku su prisustvovali premijer Novalić, direktor JP Autoceste FBiH Adnan Terzić, te saradnica iz Ministarstva saobraćaja i komunikacija FBiH, te moj kolega iz Bijeljine Mićo Mićić, te dva dogradonačelnika Brčko Distrikta, kao i načelnici Žepča i Orašja Mato Zovko i Stanko Vincetić.

Mi smo bili saglasni o trasi koju pominjete. No, moram reći da nama ne smeta pravac preko Višegrada. Vrijeme je da se u BiH češće koristi “i” a ne samo “ili”, ali smo ukazali na snage i prednosti ovog pravca preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine. Tu smo, kažem, bili jednoglasni.

Prva prednost je demografska. Za pravac Beograd – Bijeljina, Bijeljina – Brčko, Orašje – Brčko, Tuzla – Žepče imamo idejni projekat. Ta autocesta prolazi kroz prostor u kojem gravitira 1,5 miliona stanovnika. Radi se o oba bh. entiteta i Distriktu Brčko, građanima svih bh. nacionalnosti, te o najmnogoljudnijem dijelu BiH i ekonomski najrazvijenijem dijelu naše zemlje.
BiH bi ojačala ako bi se išlo i ovim krakom autoputa kroz Tuzlu. Upravo je krak kroz Tuzlu predsjednik Turske Erdoan pomenuo drugog dana svoje posjete Srbiji.

VIJESTI.BA: Šta bi trasa preko Tuzle, Brčkog i Bijeljine značila za BiH?

IMAMOVIĆ: Ova trasa autoputa bila bi jako važan korak u integraciji BiH, ali i jako važan korak u boljem povezivanju naše države sa susjednom Srbijom. Naravno, neizostavno je pomenuti da je to veliki građevinski projekat, koji će značiti nova radna mjesta. Nadalje, to bi značilo i jačanje svakog grada pored kojeg prolazi ova autocesta – Bijeljina, Tuzla, Žepče, Zenica, Brčko Distrikt, Orašje.

VIJESTI.BA: Govorite o integrativnom projektu koji je od koristi svim građanima i narodima BiH. No, svjedoci smo da se u BiH prečesto sve povezuje sa politikom i na neki način dobija političku konotaciju. U tom kontekstu, može li ovom projektu prepreku predstavljati činjenica što, recimo, premijer FBiH dolazi iz SDA, gradonačelnik Tuzle iz SDP-a, prvi čovjek Bijeljine iz SDS-a, gradonačelnik Brčkog iz HDZ-a BiH i slično?

IMAMOVIĆ: Svi učesnici današnjeg sastanka u Federalnoj vladi bili su usaglašeni, jer nas interesuje interes građana i interes države. I jedno i drugo je u ovoj priči. Mislim da je ljudima u BiH dosta nadjačavanja i nadmudrivanja, te insistiranja samo na razlikama i da je vrijeme za promjenu paradigme. Čovjek čovjeku u BiH treba da bude ponovo brat. Ako to uradimo, život će nam biti mnogo bolji.

VIJESTI.BA: Za razliku od Vlade FBiH, Vlada RS nije saglasna sa trasom Tuzla- Brčko – Bijeljina. Za povezivanje Sarajeva i Beograda biće potrebna saglasnost oba entiteta.

IMAMOVIĆ: Federalni parlament je opredijeljen za ovu trasu. Mi takođe ne želimo da ugrožavamo trasu preko Višegrada, nismo protiv, mi smo samo za. Danas je i državni Parlament razmatrao ovu trasu. Vidjećemo šta će se u budućnosti dešavati. Postoje različite opcije da se ovo napravi, a ovo se napraviti može. Postoji način da se uradi i jedno i drugo, što je rekao i onaj koji obećava sredstva – predsjednik Turske, koji se dogovarao sa predsjednikom Srbije. U svakom slučaju, očekujem da će svi nivoi vlasti dogovoriti i usaglasiti, jer je to u interesu građana.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*