Ombudsmeni: Apsurd je da se milioni tužbi vode protiv potrošača, a niti jedna protiv trgovaca

Svakog 15. marta, tako i ovog obilježava se Svjetski dan potrošača. Prava je to prilika da se progovori o povijesti ovog datuma, pravima potrošača kod nas, te problemima koji se pojavljuju, posebno onima u domeni sudstva.
Svjetski dan potrošača svoje porijeklo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine. Predstavljajući svoju Deklaraciju američkom Kongresu 13. marta, te godine Kennedy je govorio o potrošačkim pravima.

“Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas, tako i mene kao predsjednika SAD-a. Oni su najveća ekonomska grupa na koju utiče skoro svaka javna ili privatna ekonomska odluka. Oni su najvažnija grupa čiji se stavovi vrlo često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti”, kazao je prije 56 godina Kennedy.

Bitno je prisjetiti se da je spomenuta Deklaracija definirala četiri osnovna prava potrošača: pravo na sigurnost roba i usluga, pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju, pravo na izbor roba i usluga i pravo potrošača da se čuje njihov glas.

“Sigurni, dobro informirani, aktivni potrošači, djelujući pojedinačno i kolektivno, su važni faktori za normalizaciju prilika na tržištu. Informirani potrošači su katalizatori konkurentnosti, a za konkurenciju se može slobodno reći da je potrošačev najbolji prijatelj. Ipak, poštivanje zakonskih propisa koji štite potrošača nisu na potrebnom nivou, a naše sudstvo je jednosmjerno. Nevjerovatno je da se na sudovima doslovno vode milioni procesa protiv potrošača, a niti jedan gdje je potrošač tužitelj, a trgovac ili proizvođač tužena strana”, kazao je Dragan Doko, ombdusman za zaštitu prava potrošača u BiH.

Važnu ulogu u zaštiti potrošačkih prava u BiH ima institucija Ombdusmana za zaštitu prava potrošača koja osigurava opću pravnu pomoć u zaštiti kolektivnih prava potrošača. Potrošači u našoj zemlji prepoznali su to, što se najbolje vidi kroz hiljade upita koje šalju. Institucija Ombdusmana nastoji i educirati potrošače svih uzrasta, a posebno one najmlađe.

(klix)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*