Slobodna Dalmacija: Autocesta Banja Luka-Split uništila bi Dalmatinu

Želja Vlade Republike Srpske da autocestom spoji Banju Luku i Split ponovno je aktuelizirana. U srijedu je u Banjoj Luci predstavljeno jedno od idejnih rješenja, a Slobodna Dalmacija taj je događaj okarakterizirala kao “stvaranje dojma da komplicirani i dugoročni projekt samo što nije krenuo”.

Prezentaciji u Banjoj Luci prisustvovali si i predstavnici kineske kompanije Sinohydro kao najozbiljniji partner u realizaciji ovog projekta, kao i predstavnici preduzeća Ceste Federacije BiH, te Ambasade Hrvatske u BiH.

Autocesta bi trebala biti duga 186 km i kako navodi Slobodna Dalmacija bila bi dobar poticaj privrednom razvoju BiH i omogućavala brzi izlaz na more.

Također, znatno bi skratila i ubrzala putovanje do Zagreba. Ovaj projekt je prvi put promoviran 2008. godine kada se najavljivalo da bi prvi automobili mogli krenuti 2015. godine. Danas se govori o tome da bi se, u idealnim uvjetima, sve moglo realizirati do 2026. godine.

Slobodna Dalmacija dalje navodi da je najveći dio autoceste prolazi kroz RS, 100 kilometara, koja je tek učinila prve korake u sređivanju prostorno-planske dokumentacije, dok u Federaciji BiH još nisu definirali niti trasu za svojih 65 kilometara.

Također je neophodno izgraditi dionicu od čvora Čaporice u Hrvatskoj do granice u ukupnoj dužini 22 kilometra.

Vlada Republike Hrvatske prije šest godina javno je podržala ovu ideju, dok danas, prema navodima Slobodne Dalmacije, smatra da nije vrijeme za ovakve megalomanske projekte.

Čak i da se nađe investitor/koncesionar za tu relativno kratku, ali zahtjevnu dionicu, postavlja se pitanje svrhovitosti. Zajednički projekt svim partnerima mora donijeti pozitivne efekte, a Hrvatska mora ozbiljno voditi računa da ne radi u korist vlastite štete, jer put od Splita do Zagreba skratio bi se za četrdesetak kilometara, pa bi odljev prometa sa skupe Dalmatine bio vjerovatan i osjetan, što bi u konačnici dovelo do pada prihoda.

Prema pisanju splitskog lista, teško da će se u skorije vrijeme naći vlada koja bi bila spremna krenuti u tako zahtjevnu investiciju.

“Ako za most preko Save kod Stare Gradiške vrijedan 50 miliona eura, koji ima građevinsku dozvolu, već godinama čekamo novac EU-a, zašto bi uopće razmišljali o desetak puta skupljoj poveznici s BiH na jugu zemlje, prije nego svoj posao dovrše susjedi”, zaključuje Slobodna Dalmacija, te dodaje da će ovaj projekt još zadugo ostati samo san Milorada Dodika.

(Klix.ba)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*