Investitori iz bh. dijaspore pronalaze svoj put do domaćeg tržišta

 ​Investicije bosanskohercegovačke dijaspore u domovinu su i u godini pandemije zabilježile značajno učešće u ekonomskom razvoju zemlje, ali osim prepoznatljivih ulaganja u IT sektor i metalopreradu, posebno je važno njihovo učešće u razvoju proizvodnje u sektoru hrane.

Investicije poput “Bonature” u Jelahu koja je pokrenuta zahvaljujući interesu članova bh. zajednice iz Njemačke, te “TeOre” u Sarajevu iza koje stoji Lilijan Sulejmanović, poduzetnica s adresom u Velikoj Britaniji, pokazuju da prenos znanja i tehnologije može domaće proizvode učiniti konkurentnim i u ovom sektoru.

– Naša kompanija stoji iza Bardo brenda zdrave hrane, koji je uprkos poteškoćama u vremenu pandemije, napravio važan iskorak kroz implementaciju ISO 22000:2018/HACCP standarda za upravljanje sigurnošću hrane. Kvaliteta naših proizvoda nam je uvijek na prvom mjestu, te smo sada sa ovom standardizacijom otvorili vrata tržištima Evropske unije – poručila je Sulejmanović.

U ovoj godini su njihove ‘proteinske okruglice’ našle svoje mjesto u svim velikim marketima u zemlji, a prepoznati su i u prodavnicama zdrave hrane. Istovremeno, “Bonatura” iz Jelaha je također predstavila svoje začinske soli: cvjetnu, morsku, mediteransku i so sa vrganjima i majčinom dušicom. Zahvaljujući interesantnim kombinacijama s biljem i gljivama iz Bosne i Hercegovine, njihov proizvod je dobio interes i povjerenje kupaca.

– Smatramo izuzetno važnim što se pokazuje da ulaganja bh. dijaspore donose inovaciju na lokalnom tržištu. Primjeri poput Bonature i TeOre pokazuju da dijaspora prenosi nova znanja na lokalnu zajednicu te omogućava da potencijale naše zemlje, na ovim primjerima – sirovine koje nudi naša poljoprivredna proizvodnja, iskoristimo i razvijemo u proizvod koji će biti prepoznatljiv na regionalnom i svjetskom tržištu. Obje kompanije su od svog početka radile u partnerstvu sa USAID-ov projektom “Diaspora Invest” i jasno se prepoznaje razvoj od malih kompanija do priznatih brendova koji imaju svoje mjesto na policama vodećih marketa u zemlji – zaključuju iz Biznis centra bh. dijaspore.

U posljednje tri godine mapirano je više od 130 kompanija koje su pokrenute zahvaljujući investicijama bh. dijaspore. Čak i u 2020. interes iseljeništva nije slabio. Upravo su se u godini iza nas počele otvarati nove mogućnosti i inicijative za prenos proizvodnje u BiH, u čijem zagovaranju prednjače upravo članovi bh. dijaspore kao najbolji ambasadori ekonomskog razvoja naše zemlje, saopćeno je iz projekta “Diaspora Invest”. 

(Fena)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*