Prokopavanjem posljednjih metara stijene, u utorak je probijena desna strana tunela Vranduk na poddionici Vranduk – Ponirak.
Dužina desne cijevi
tunela Vranduk je 312 metara, a izvođač radova je konzorcij Azvirt L.L.C
(Azerbajdžan) i Hering d.d. Široki Brijeg. Radovi na probijanju tunela
počeli su krajem ožujka ove godine i izvodili su se u tri smjene.
“Na
ulazu u desnu tunelsku cijev geologija je bila složenija, dok se
napredovanjem iskopa poboljšavala. Većina radova se izvodila u III.
kategoriji s upotrebom mikroarmiranog betona. Paralelno su se izvodili
radovi na pripremi finog izravnavajućeg mlaznog betona, temelja
sekundarne obloge, a u lošijim kategorijama i podnožnog svoda. U lijevoj
tunelskoj cijevi preostalo je 108 metara za iskopati od ukupne dužine
456 metara. Ovaj dvocijevni tunel rađen je prema novoj austrijskoj
tunelskoj metodi (NATM)”, priopćeno je iz JP Autoceste Federacije BiH.
Nadzor
nad izvođenjem radova obavlja konzorcij DRI upravljanje investicijama
d.o.o. (Slovenija) – DIVEL d.o.o. Sarajevo, a sredstva za izgradnju
osigurana su putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID).
Poddionica
Vranduk – Ponirak dio je dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja
Gračanica) koja se na sjeveru nastavlja na poddionicu Nemila – Vranduk i
na jugu na poddionicu Ponirak – Vraca. Ukupna dužina poddionice prema
projektu iznosi 5.3 kilometara.
Od objekata na trasi se izdvajaju
mostovi Vranduk 1 i Vranduk 2, koji se izvode tehnologijom konzolne
gradnje i tunel Vranduk, te tri manja vijadukta.
Specifičnost
trase je tlocrtno i visinski razdvojen lijevi i desni kolnik autoceste
zbog činjenice da se autocesta proteže kroz jako strme padine. Autocesta
se u većem dijelu nalazi u zasjeku zbog čega je isprojektiran značajan
broj visokih potpornih zidova koji će se raditi tehnologijom armirane
zemlje.
(Vijesti.ba / FENA)