Otvoreni registracioni uredi ovjerioca IDDEEA za podnošenje zahtjeva za izdavanje kvalifikovanog elektronskog potpisa

Na konferenciji za medije održanoj juče u Sarajevu direktor Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA BiH), prof. dr. Almir Badnjević, obavijestio je javnost da su od 1. jula 2024. godine uspostavljene aplikacije za izdavanje kvalifikovanog elektronskog potpisa za udaljeno potpisivanje kao i otvaranje registracionih tijela/ureda za podnošenje zahtjeva za izdavanje kvalifikovanog elektronskog potpisa.

Na ovaj način, udaljeno elektronsko potpisivanje dokumenata će po prvi put biti dostupno građanima, 18 godina nakon donošenja Zakona o elektronskom potpisu (donesen 2006. godine). Pored toga, Agencija je od 1. juna ove godine omogućila upisivanje kvalifikovanih certifikata za digitalno predstavljanje u lične karte građana Bosne i Hercegovine.

Podsjećamo, IDDEEA je akreditovani ovjerioc u Registru ovjerilaca u Bosni i Hercegovini, a sve na osnovu SIQ certifikata eIDAS 009/2023 koji je važeći do 3. novembra 2025. godine. Krajem 2023. godine i početkom 2024. godine  provedene su aktivnosti, testiranja i implementacija rješenja za udaljeno digitalno potpisivanje dokumenta, poduzete su dodatne radnje na docertifikaciji aplikacije za izdavanje kvalifikovanih elektronskih potvrda za udaljeno potpisivanje, a sve u skladu sa međunarodnim direktivama.

Registraciona tijela/uredi u kojima se mogu podnijeti zahtjevi se nalaze u sjedištu IDDEEA-e BiH u Banja Luci, zatim u Regionalnim centrima u Sarajevu, Bihaću, Mostaru i Bijeljini. Svaki korisnik prilikom fizičke registracije i podnošenja zahtjeva za izdavanje kvalificirane potvrde u ovlaštenom IDDEEA Registracionom tijelu/uredu uz obrazac zahtjeva za izdavanje kvalifikovane potvrde i ugovora o pružanju usluga certificiranja, dobije od ovlaštenog službenika IDDEEA u Registracionom tijelu/uredu odštampan obrazac sa pristupnim parametrima (OBRAZAC O-KP-1) koji se koriste za prijavu na aplikaciju za kvalifikovani elektronski potpis na internet stranici Agencije.

Dodatne informacije, uputstva za korištenje aplikacije za kvalifikovani elektronski potpis za udaljeno potpisivanje, kao i samu aktivaciju i korištenje elektronskog potpisa, korisnici i zainteresovani građani mogu dobiti na internet stranici IDDEEA-e na adresi www.iddeea.gov.ba .

Također, u skladu sa zakonom i Praktičnim pravilima pružanja usluga, Agencija je pozvala sva ministarstva unutrašnjih poslova u Bosni i Hercegovini, kao i entitetske agencije za bankarstvo, da i oni kreiraju registraciona tijela/urede u okviru svojih institucija, kako bi građani na što lakši i brži način mogli podnijeti zahtjev za izdavanje kvalifikovane potvrde za izdavanje kvalifikovanog elektronskog potpisa.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*