Edukacijski paket o genocidu u Srebrenici od danas dostupan online

Jedinstveni edukacijski paket pod nazivom “Škola znanja: Srebrenica – mapiranje genocida i post-genocidno društvo” danas od 16 sati bit će dostupan javnosti na internet stranici famamethodology.net, na bosanskom i engleskom jeziku.

Projekt je nastao u kreativnoj produkciji FAMA Metodologije i “Kulture sjećanja” i Galerije 11/07/95, uz finansijsku podršku Ambasade Ujedinjenog Kraljevstva u Bosni i Hercegovini, a predstavlja univerzalni edukacijski model koji je alternativa političkoj manipulaciji historije, namijenjen studentima, institucijama, univerzitetima, istraživačima, bibiliotekama i svima koji se žele baviti izučavanjem genocida u Srebrenici.

Među materijalima koji će biti dostupni su video dokumentarna animacija mapiranja genocida u trajanju od 38 minuta, koja se bavi rekonstrukcijom izvedbe genocida u Srebrenici u julu 1995. godine.

Sadrži i video predavanje u trajanju od 60 minuta, kao i 12 video-predavanja, zajedno sa transkriptima na bosanskom i na engleskom jeziku, koji su predstavljeni na javnom času 28. maja u Sarajevu.

Tema kojoj je posvećena posebna pažnja je i uloga Ujedinjenih naroda i međunarodne zajednice u dešavanjima u Srebrenici.

“Zaštićena zona Ujedinjenih naroda oformljena je za nas, a ne za Holanđane ili za Ujedinjene narode. Holanđani su, ili Ujedinjeni narodi, dakle, izbacili ljude iz zadnjeg utočišta koje im je preostalo u području koje štite Ujedinjeni narodi. Izbacili su ih, poslali ih vani i sve se to dešavalo ispod dvije zastave koje su se vijorile na najvišoj zgradi – zastave Ujedinjenih naroda i zastave Holandije. Ljudi su išetali pravo u smrt”, ispričao je u predavanju Hasan Nuhanović, ekspert, istraživač i jedan od preživjelih iz Srebrenice.

U osvrtu na ulogu međunarodne zajednice Florens Hartman je citirala izvještaj Ujedinjenih naroda koji je objavljen 1999. godine, a u kojem se navodi da su “logična posljedica nefunkcionisanja snaga Ujedinjenih naroda, strukturalna manjkavost njihovog mandata i definicije ‘sigurne zone’, kao i nedostaci i greške pojedinaca u okviru vojnog lanca Ujedinjenih naroda, uzrokovali pad enklave”.

Važnost edukacijskog paketa je i u činjenici da se i danas vodi bitka da se genocid u Srebrenici nazove pravim imenom, te da se u školama ne posvećuje adekvatna pažnja toj temi.

“Rat u Bosni počeo je u aprilu 1992. s jednim puzećim genocidom i on je završio sa Srebrenicom, kao finalnim aktom genocida na koji je reagirala međunarodna zajednica”, kaže u video-predavanju predsjednica Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji Sonja Biserko.

Ona navodi i da je pred Sudom u Hagu samo Srebrenica kvalificirana kao genocid.

“Nova čitanja istorije koju predvodi borbena grupa istoričara zelotskog tipa, svela je istoriju na nihilističku kategoriju u kojoj sve što se dogodilo se nije dogodilo, sve što smo znali, ne znamo više. Rezultat toga su već generacije djece koje u školskom uzrastu bivaju trovani predmetom koji se zove istorija”, zaključila je Branka Prpa, istoričarka koja je također dala doprinos ovom projektu.

(BHRT/RTV7)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*