Raspisan tender: Uskoro posljednja faza radova na prevoju “Karaula”

Ceste FBiH raspisale su javni poziv za izvođenje završnih radova na izgradnji magistralne ceste M-18 dionica Kladanj – Podpaklenik na prevoju Karaula – piše poslovni portal Akta.ba.
Završetak radova na prevoju “Karaula” obuhvata izgradnju saobraćajnice, izgradnju mosta, armiranobetonske pločaste konstrukcije sa devet raspona ukupne dužine 284m, izgradnju mosta armiranobetonske pločaste konstrukcije sa šest raspona ukupne dužine 130m, izgradnju gornjeg sloja saobraćajnice…

Kako je ranije istaknuto u Studiji utjecaja na okoliš cestovni pravac M18 Šički Brod – Semizovac predstavlja jedan od značajnih putnih pravaca u državi i širem regionu. Izgrađen je prije 45 godina. Veći dio dionice odlikuje se vrlo skromnim tehničkim elementima, oštrim horizontalnim i vertikalnim krivinama, većim uzdužnim nagibima, te nedovoljnom širinom kolovoza u krivinama manjih radijusa i neadekvatnim rješenjem odvodnje. Na postojećoj cesti na usponima eksploatacione brzine su niske i kreću se između 35 – 45 km/h, što je naročito izraženo kod teretnih vozila što prouzrokuju nagomilavanje vozila, smanjuju nivo usluge i utiču na bezbjednost kretanja vozila u saobraćaju. Usljed toga stvaraju se duže kolone, povećavaju se eksploatacioni troškovi i vrijeme vožnje.

Troškovi održavanja dionice Kladanj-Podpaklenik koja je prevojna dionica sa prevojem “Karaula” u zimskom periodu su previsoki ,a uslovi vožnje su otežani i usloženi, sa velikom pojavom poledice i snijega.

“Pored ovih tehničkih nedostataka, postojeća trasa i u položajnom smislu predstavlja koncepciju koja je u suprotnosti sa savremenim rješenjima i zahtjevima koje saobraćajnica ovog ranga treba da ispunjava. Cesta prolazi kroz više naseljenih mjesta, i povezana je sa velikim brojem individualnih priključaka čime se smanjuje brzina kretanja vozilima i automatski cesta gubi na svojoj funkciji i značaju”, istaknuto je u pomenutoj Studiji.

Rok za dostavu tenderske dokumentacije je 16. novembar, a budući izvođač mora imati specifično iskustvo u najmanje dva slična uspješno realizirana ugovora na gradnji saobraćajnica u posljednje tri godine u vrijednosti od najmanje 10 miliona KM.

Inače, realizacija projekta će trajati 12 mjeseci, a biće finansiran  iz kredita Europske Investicijske Banke.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*