Riječ godine koja i nije – riječ

Prvi put u povijesti Oxfordski rječnik proglasio je riječ godine koja i nije – riječ. Radi se o simbolu, odnosno, emotikonu i to konkretno licu niz čije obraze klize suze radosnice. Kažu da je upravo taj ‘smajlić’ obilježio 2015.

U objašnjenju zašto je baš taj emotikon odabran za ‘riječ godine 2015’, navodi se da su emotikoni, koji su se počeli upotrebljavati u kasnim devedesetima, baš u ovoj godini doživjeli procvat.

Konkretan izbor ‘najemotikona’ napravljen je nakon konzultacije istraživanja tvrtke SwiftKey koja je došla do podatka da je upravo taj emotikon najupotrebljivaniji u 2015. – čak 20 posto u Velikoj Britaniji, odnosno, 17 posto u SAD-u njegova je zastupljenost.

Dodatan argument je i što njegova upotreba bilježi i velik rast u 2015. u odnosu na godinu ranije kada je iznosila četiri, odnosno, devet posto. Podsjetimo, lanjski pobjednik bila je riječ ‘vape’ koja označava elektronsku cigaretu, godinu prije ‘selfie’, a 2012. ‘GIF’.

Ideja odabira riječi godine je istaknuti onu koja je često upotrebljavana u toj godini i koja odražava svojevrsni duh te godine. Odabirom emotikona umjesto riječi sastavljene od slova, Oxfordski rječnik naznačio je možda i početak kraja komunikacije – riječima. Među ostalim, u pojašnjenju odabira navodi se da emotikoni lakše od riječi prevladavaju jezične barijere. Posebno danas, u svijetu brze komunikacije i društvenih mreža.

(federalna.ba/tportal.hr/RTV7)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*