Auto-stikeri su prošlost: U BiH se uvodi elektronska čip-identifikacija vozila?

U organizaciji kompanije MIBO komunikacije, u Sarajevu je održana prezentacija naljepnice za elektronsku identifikaciju vozila.
Prezentacija je namijenjena subjektima koji učestvuju u sigurnosti saobraćaja, identifikaciji vozila u procesu tehničkog pregleda vozila, odnosno predstavnicima ministarstava saobraćaja i veza, ministarstava unutrašnjih poslova, policije, Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH, udruženja i saveza za tehnički pregleda vozila, te obrazovnih institucija.

Osnovni cilj uvođenja elektronske identifikacije vozila su različite aplikacije: Potpuna automatizacija procesa tehničkog pregleda vozila, eleminacija subjektivnog faktora u ovom procesu i bolji nadzor vozila.

Naime, u saobraćaju svakodnevno učestvuju tehnički neispravna vozila i vozila bez registracije. Policijske kontrole zahtijevaju previše vremena i mogu dovesti do konfliktne situacije, a nepravilnosti se otkrivaju samo u slučaju nužde.

Tehnički pregledi se provode u različitim razdobljima za različite dobi vozila. Sve ovo predstavlja dio kompleksnog područja sigurnosti ljudi u saobraćaju. Sistem za elektronsku identifikaciju vozila obuhvata pasivni UHF sistem za elektronsku identifikaciju vozila i samoljepivu naljepnicu sa čipom.

Sa naljepnicom koja se nalazi na vjetrobranu registrovana vozila se mogu jasno i bez sumnje identifikovati prilikom kupovine, prodaje, tehničkog pregleda i bilo koje druge kontrole vozila, bez obzira na to da li je neko promijenio broj šasije ili motora.

Čipovi u naljepnicama (tzv. tagovima) sadrže transponder i memoriju u kojoj je pohranjen identifikacijski broj vozila. Čitanjem tog broja mogu se komunikacijom pod istim identifikacijskim brojem u centralnoj bazi podataka pregledati svi detaljni podaci o tom vozilu (serijski broj šasije, motora, ostali detaljni podaci o vozilu, datumi prethodnih tehničkih pregleda, podaci o vlasniku, valjano osiguranje vozila, itd).

Naljepnica se prilikom pokušaja odstranjivanja nepovratno oštećuje pa je skoro nemoguće sakriti identifikaciju vozila na kojem se naljepnica  nalazi.

Elektronska identifikacija bazira se na identifikaciji putem radio frekvencije (RFID-Radio Frequency Identification), kojom se provjerava i potvrđuje identitet vozila, autentičnost podataka o vozilu i status da li se radi o odgovarajućem vozilu.

RFID tehnologija postala je globalno preferirana tehnologija za automatsku identifikaciju vozila, te se može koristiti u više različitih aplikacija.

Pored procesa tehničkog pregleda vozila, elektronska identifikacija se može koristiti i za nadzor saobraćajnih tokova, kontrolu graničnih prelaza, te kontrolu registracije.

Naravno, put do realizacije ovog projekta ui praksi je dug, čak i za zemlje sa mnogo jednostavnijom strukturom vlasti nego što je BiH. Potrebno je promijeniti zakone, potom odrediti institucije koje će izdavati naljepnice sa čipom, opremiti ih odgovarajućom opremom…

Prezenteri projekta ne očekuju da će naljepnica sa čipom biti skuplja od sadašnjeg stikera, pogotovo ako se uzme u obzir da bi trebala vrijediti 3-5 godina. Nema sumnje da bi ovakav sistem značajno pomogao sigurnosti saobraćaja umjesto sadašnjih stiker naljepnica koje skoro da i nemaju nikakvu funkciju.

(TI)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*