Za dodavanje gasa 1.000 KM

Nakon sedam izmjena i dopuna, ubuduće će Zakon propisivati i kazne za pijane suvozače, a ako ne vežete pojas, umjesto 30, platićete stotinu KM.
Poslanici državnog Parlamenta nedavno su u drugom čitanju podržali Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, kojim se za određene prekršaje propisuju oštrije sankcije u odnosu na važeći akt.

Bahata vožnja

Prekoračenje brzine veće od 30 na sat, umjesto do 200, sada košta i do 1.000 maraka. Ukoliko popijete koju čašicu, prag tolerancije pada na jedan i po promil alkohola u krvi, a kazna raste na 400 maraka, oduzimanje vozačke i dobijanje kaznenih bodova. Ni pijan suvozač se neće izvući – kazna je 40 maraka. Ukoliko niste zavezali pojas, umjesto dosadašnjih 30, prekršaj ćete platiti 100 KM.

– Kazna od 100 maraka je sasvim dobra mjera da jednom kada napravite takav prekršaj i budete za njega sankcionisani, da ga više ne ponavljate, kaže pomoćnik ministra prometa i komunikacija Zoran Andrić.

Poslanik SDP-a Saša Magazinović ocijenio je da je to dobar zakon u osnovi, ali da nije savršen.

– Niti jedan zakon, pa ni ovaj, nije savršen. Da jesu, ne bi se stalno mijenjali i unapređivali. Važno je da svaka promjena učini zakon boljim i efikasnijim. I sam sam prije tri godine predlagao tada usvojene izmjene ovog zakona. Danas, kada su značajno pooštrene kaznene mjere za počinjene prekršaje, smatram da je učinjen korak naprijed ka povećanju sigurnosti svih učesnika u saobraćaju. Čujem komentare da su kazne previsoke za naš standard. S tim se djelimično mogu složiti. Nisu ni kazne u zapadnoevropskim državama koje idu i preko 10.000 eura u nekim slučajevima u skladu sa njihovim primanjima. Stoga, poručujem svima koji na ovaj način komentarišu zakon – nemojte praviti prekršaje i nećete imati problem, istaknuo je Magazinović.

Usvojen je i zaključak kojim se Ministarstvo prometa i komunikacija BiH zadužuje da, najkasnije u roku od šest mjeseci, izradi zakon o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, u dijelu koji se odnosi na definiranje i adekvatno sankcioniranje naročito bahate vožnje.

– Jedna od tema koju potenciram već nekoliko godina je potreba sa se u našem zakonodavstvu prvo definiše, a onda i adekvatno sankcioniše naročito bahata ili ako je nekome lakše razumjeti – naročito obijesna vožnja. Ako neko divlja autom ili motorom vozeći nekoliko puta brže od dozvoljenog, vozi u stanju u kojem se ne zna je li više pijan, drogiran i slično, ne treba čekati da nekoga ubije da bi ga se smjestilo u zatvor. U nama susjednim državama je to pretvoreno u krivično djelo i zaprijećena kazna se kreće od jedne do tri godine zatvora. Postojalo je i ranije razumijevanje za ovu moju inicijativu, ali tek sada je Parlament zadužio Ministarstvo da u roku od šest mjeseci izmijeni Zakon i u smislu adekvatnog kažnjavanja potencijalnih ubica na cesti. Smatram da je ovo dobra preventivna mjera. Iskreno mi je žao da se razumijevanje za ovakve inicijative naglašeno pojavi nakon tragičnih događaja koji nisu više ni tako rijetki kod nas. Bilo kako bilo, pozivam medije i javnost da prate provedbu ovog zaključka, jer je ovo jedan od efikasnih načina da ostvarimo zajednički cilj i sklonimo dio potencijalnih ubica sa ceste, kaže Magazinović.

Usaglašavanje

Predsjedavajući Kluba poslanika SBB-a Mirsad Đonlagić kazao je da je Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH dobar, da daje potpunu osnovu da bude prihvatljiv.

Naglasio je i da ne treba imati iluzija da će bilo koji zakonski tekst, pa ni ovaj, riješiti sve probleme.

– I prethodni akti su davali mogućnost da se mnogo toga riješi. Imamo primjera da neki duguju i po 48 hiljada KM. Mislim da ovaj zakon predstavlja određeno poboljšanje, kazao je Đonlagić.

Momčilo Novaković (PDP-NDP) konstatovao je da je došlo vrijeme za donošenje novog zakona, jer je važeći pretrpio sedam izmjena i dopuna.

Kako je Prijedlog zakona usvojen u različitom tekstu u Domu naroda, delegati Sead Kadić, Mario Karamatić i Darko Babalj imenovani su u Zajedničku komisiju oba doma PSBiH za usaglašavanje teksta Zakona.

(Vijesti.ba / Oslobođenje)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*