Evropska komisija je izrekla još jednu ogromnu novčanu kaznu za američku kompaniju Meta, koja iznosi gotovo 800 miliona eura.
Preciznije, riječ je o kazni od 797,72 miliona eura, koju je Meta dobila jer je praktično nametnula Marketplace svakom korisniku društvene mreže Facebook, želio on to ili ne. Prema Evropskoj komisiji, ovo predstavlja nametanje nepoštenih uvjeta trgovine drugim provajderima usluga malih oglasa.
U suštini, oglasi koje korisnici vide na Facebooku su Metini i dolaze preko Marketplacea, a to izostavlja sve moguće konkurente zbog načina na koji je on povezan s Facebookom.
No, to nije sve. Evropska komisija tvrdi da Meta jednostrano nameće nepoštene uslove trgovanja drugim provajderima oglasa, koji se oglašavaju na njenim platformama, što omogućava Meti da koristi podatke vezane za oglase, koje su generisali drugi oglašivači, u korist jedino Facebook Marketplacea.
Istraga Evropske komisije je pokazala da je Meta dominantna na tržištu ličnih društvenih mreža, kao i na nacionalnim tržištima za online prikazivanje oglasa na društvenim mrežama, zbog čega je istraženo njeno ponašanje.
Visina kazne je određena uzimajući u obzir “trajanje i težinu kršenja pravila, kao i promet Facebook Marketplacea na koji se povrede pravila odnose. Pored kazne, Meta mora “efikasno okončati sporno ponašanje te se suzdržati od ponavljanja kršenja pravila, kao i od usvajanja praksi sa sličnim ciljem ili efektom u budućnosti”.
Nije iznenađenje što Meta nije zadovoljna presudom te je već najavila žalbu na odluku s ciljem “promovisanja boljih rezultata za evropske potrošače”, jer je “Marketplace kreiran kao odgovor na zahtjeve potrošača”. Iz kompanije kažu da Evropska komisija “ignoriše realnost tržišta” te da će “služiti samo zaštiti postojećih tržišta od konkurencije”.