Nakon što je nedavno potpisan ugovor za izgradnju poddionice tunel Kvanj – Buna, Večernji list doznaje kako je sve spremno za potpisivanje novog ugovora; ovaj put za poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj u dužini od 9,2 kilometra
Fokus federalnih institucija u razdoblju koje je pred nama, a kada govorimo o strateški značajnim infrastrukturnim projektima, bit će na širem prostoru Mostara, odnosno, u konkretnom primjeru idućih aktivnosti na izgradnji koridora Vc, na potezu od Mostara do Dubravske visoravni. Nakon što je nedavno potpisan ugovor za izgradnju poddionice tunel Kvanj – Buna, Večernji list doznaje kako je sve spremno za potpisivanje novog ugovora; ovog puta za poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj u dužini od 9,2 kilometra.
Iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH navode kako će se u sljedećem razdoblju najviše intenzivirati izgradnja autoceste kroz Hercegovinu, što je jedan od prioriteta u cilju uvezivanja preko Hrvatske s europskom mrežom cesta, a upravo je gore spomenuta poddionica važan element ukupnog mozaika prometnog povezivanja ovoga dijela Bosne i Hercegovine, piše Večernji list BiH. – Možemo kazati da je sve spremno. JP Autoceste FBiH dobio je suglasnost Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) na evaluacijsko izvješće. U tijeku su proceduralni rokovi i radnje banke, nakon čega će se steći uvjeti za potpis ugovora za izgradnju ove poddionice – ističu iz JP Autoceste Federacije BiH.
Iz ovog poduzeća podsjećaju kako je ranije izabran nadzor nad ovim projektom. Također ističu kako su za ovu poddionicu ispunjeni i svi dodatni zahtjevi lokalnog stanovništva i udruga koje su od EBRD-a tražili vezano uz dodatna ispitivanja i procjene utjecaja odabrane trase na životnu sredinu i stanovništvo te je krajem listopada javno prezentirana dodatna dokumentacija.
– Podsjećamo da je financijer ovog projekta pouzdani partner JP Autoceste FBiH – Europska banka za obnovu i razvoj, koja je izdvojila 60 milijuna eura i koja daje punu potporu brzoj provedbi projekta – naglasili su uz ovog javnog poduzeća. U mjesecima koji slijede za očekivati je ubrzanu realizaciju radova na prostoru od južnog dijela užeg središta Mostara do Dubravske visoravni, odnosno na poddionicama Mostar jug – tunel Kvanj i tunel Kvanj – Buna, a okončanje radova na njima značit će i pozicioniranje gospodarskog središta Hercegovine na europsku mrežu prometnih koridora.
Krajem ljeta u promet je puštena nova poddionica na jugu Hercegovine, a osim mosta Hercegovina, koji se proteže preko rijeke Neretve u dužini od gotovo jednog kilometra, poddionica Počitelj – Zvirovići uključuje trasu autoceste u dužini od 11,7 kilometara, petlju Počitelj s naplatnim kućicama i pristupnim cestama, međuregionalni čvor, tri vijadukta, tunel i otvorenu dionicu ceste. Ovaj projekt dio je šire posvećenosti EU-a razvoju koridora Vc, s do sada osiguranih oko 870 milijuna eura granta u okviru Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
stodobno, nije zanemaren ni prostor od Mostara prema Sarajevu jer se obavljaju pripremne aktivnosti za gradnju još dviju poddionica; prva je Mostar jug – Mostar sjever dužine 14,2 kilometra, koji počinje petljom Mostar sjever, a završava petljom Mostar jug. Na njoj je predviđeno da se gradi pet tunela ukupne dužine blizu šest kilometara, deset vijadukta/mostova ukupne dužine blizu dva kilometra te otvorene trase blizu šest kilometara. Trasa prolazi uglavnom kroz brdsko-planinski teren sa značajnim prostornim ograničenjima pa se duž trase smjenjuju usjeci i nasipi s većim brojem objekata. Tunel Prenj, kao što je poznato, bit će tehnički najzahtjevniji, a sa stajališta struke najizazovniji građevinski pothvat na cjelokupnom koridoru Vc koji prolazi kroz BiH, koji će zbog svojih karakteristika (dužina od 10,45 kilometara – sa svim pristupima oko 12 kilometara), biti deveti najduži cestovni tunel u Europi.