Počinje škola: Šta se očekuje od djece, a šta od roditelja?

Polazak u školu za svako dijeete je velik, poseban, uzbudljiv događaj. S podjednako uzbuđenja i nestrpljenja prvi susret sa školskim klupama očekuju i roditelji budućeg školarca.

Za djecu je odlazak u školu velika promjena, moraju da se naviknu na novu sredinu, na učitelje, razredne kolege, školske obaveze, a nije lako nositi se ni s očekivanjima roditelja kada se radi o učenju i ocjenama. Dijete koje je spremno za početak školovanja ima pozitivan stav prema školi i raduje se tome kao dokazu svoje odraslosti i zrelosti. Ovaj stav treba podržavati jer olakšava učenje i prihvatanje obaveza, i u tome je uloga roditelja najvažnija i nezamjenjiva.

Roditelji su stub potpore

Zrelost za školu kod djeteta ne dolazi sama od sebe, to je kombinacija različitih faktora, od kojih je najvažniji uticaj porodice, stav roditelja i komunikacija s dijetetom. Roditelji moraju u djetetu da razviju osjećaj da je jedinstvena i važna osoba, podstiču ga kroz podršku jer se tako razvija osjećaj sigurnosti i samopouzdanja. Za uspjeh u školi ključna je motivacija, koja proizilazi iz djetetove radoznalosti, potrebe za otkrivanjem novog i potrebe za istraživanjem. Motivaciju treba podsticati, nagradama i pohvalama, a izbjegavati kazne, prijetnje, zastrašivanje. Roditelji bi trebalo da izbjegavaju kritike i kazne, jer one samo produbljuju osjećaj nesigurnosti i neuspjeha. Kad počnu prve školske obaveze, roditelji neka uče zajedno sa djecom, ali nikako umjesto njih. Djecu treba naučiti da se nose s neuspjehom, da je ocjena relativna i da se može ispraviti. Važno je razviti mu pozitivan stav i mišljenje o školi.

Zrelost za školu

Dobre preduslove za uspješan početak školovanja ima dijete koje je intelektualno i socioemocionalno zrelo za školu. Na području intelektualne zrelosti, najvažnije je da dijete ima usvojene sljedeće vještine i sposobnosti, a to znači da izgovara glasove čisto i razgovjetno, ima usvojene predčitalačke vještine (glasovna sinteza i analiza), da je usvojilo orijentaciju na tijelu, prostoru i papiru, te da se može koncentrisati 15 – 20 minuta na zadatak.

Podsticati samostalnost, razvijati radne navike

Prije polaska u školu kod djeteta treba podsticati samostalnost, da nauči da brine o sebi. Sve su to navike koje djeca većim dijelom već usvoje u završnim godinama vrtića. Uz svakodnevne higijenske navike pri jelu, oblačenju, korišćenju WC-a, pranju i brisanju ruku, te u brizi za svoje stvari, kod djeteta treba stvarati i radne navike. Neka dijete ima svoj prostor za učenje u kući, po mogućnosti da je udaljeno od TV aparata, računara, igračaka. Priprema djece za školu obuhvata i razvijanje sposobnosti opažanja i promatranja, vježbe koncentracije, podsticanje psihomotornih vještina, te grafomotorike.

Kako savladati napore u prvim školskim danima?

Roditeljima bi bilo najbolje, ako je moguće, da u prvim danima škole uzmu godišnji odmor, kako bi se posvetili djetetu i njegovim prvim koracima u školi. Nemojte svoje roditeljske dužnosti, ali i radosti prenositi na druge osobe, jer dijete želi da podjeli svoje prve utiske i iskustva upravo s mamom ili tatom. Otpratite dijete u školu, važno je krenuti na vrijeme kako se dijete ne bi plašilo da će zakasniti. Ako možete, nakon nastave sačekajte dijete ispred škole. Posvetite mu dovoljno vremena nakon povratka kući. Uz školske obaveze djetetu ostavite vremena i za igru. Važno je da roditelji podstiču djetetovu znatiželju, da zajedno s djetetom prelistaju školske udžbenike, daju djetetu zanimljive knjige, uče kroz igru.

(Žena.hr.)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*