Ministar komunikacija i prometa BiH Damir Hadžić izjavio je da Centar Agencije za pružanje usluga u vazdušnoj plovidbi BiH (BHANSA) u Nedžarićima u Sarajevu počinje s radom u punom radnom vremenu za pet dana, otkada će tehnika i kontrolori letenja raditi 24 sata, sedam dana u sedmici.
Pojasnio je da je preuzimanje kontrole bh. vazdušnog prostora od BHANSA-e proces koji po fazama verifikuje i odobrava Evropska organizacija za sigurnost vazdušne plovidbe (EUROCONTROL) te da je preuzimanje počelo i prije 1. oktobra 2014.
– Finalna faza tranzicije započela je 15. septembra i trajat će do kraja novembra tekuće godine. S ponosom mogu reći da smo zapravo i prije 1. oktobra započeli s aktivnostima kontrole našeg neba – istakao je Hadžić.
Dodao je da je trenutno u toku konverzija bh. kontrolora letenja na lokalni sistem i karakteristike zračnog prostora, te da se započelo s operacijama sa smanjenim kapacitetom.
Na sastanku održanom u Briselu 16. jula 2014., kojem su prisustvovali predstavnici regulatornih agencija i pružaoca usluga Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore i Hrvatske, a u organizaciji direktora EUROCONTROL-a Franka Brenera, dogovoren je period finalne faze tranzicionog perioda preuzimanja kontrole bh. neba od BHANSA-e.
Hadžić je precizirao da je za sistem kontrole letenja utrošeno oko 38 miliona KM, od čega su oko 34 miliona KM osigurana kreditnim sredstvima EBRD-a, a pet miliona KM odvojeno je iz budžeta Direkcije za civilnu avijaciju BiH (BHDCA), odnosno iz sredstava ostvarenih na temelju rutnih naknada.
Dodao je da je sva instalirana oprema uspješno testirana u saradnji sa susjednim pružaocima usluga, te da je činjenica da je od polovine septembra započela finalna konverzija na lokalni sistem potvrda operativno-tehničke spremnosti.
– Što se tiče finansijske dobiti, do kraja 2016. očekivana dobit je oko 165 miliona KM. BHANSA, kao neprofitna agencija dužna je sredstva pravdati EUROCONTROL-u i namjenski ih trošiti za opremu i školovanje zaposlenika koji rade na poslovima pružanja usluga u zračnoj plovidbi i ta sredstva nije moguće trošiti za druge namjene – naglasio je Hadžić.
Potcrtao je da se korist države ogleda u plaćanju režija, PDV-a i carina na svu opremu i usluge koju agencija uvozi, te angažovanjem lokalnih firmi za operativne troškove.
Tehničko osoblje školovano je kroz ugovor o nabavci i instalaciji opreme, dok se operativno osoblje – kontrolori letenja, u ovom trenutku školuje na lokalnom simulatoru u Mostaru.
Njihovim prelaskom u Centar u Nedžarićima u Sarajevu započet će inicijalne operacije o čemu će javnost biti obaviještena.
EUROCONTROL je 13. augusta 2014. zvanično objavio početak tranzicionog perioda naše kontrole nad sopstvenim nebom, saopćeno je iz Službe za informiranje Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
(Fena)