Pravila koje se ne krše: Zašto se gojite, a stalno ste na dijeti?!

Da li vam je poznata situacija da ste stalno na dijeti, a da efekte ne vidite uopće? To je zbog toga što vjerovatno kršite pravila koja nisu za kršenje.

Čvrsto ste odlučili da se zdravo hranite, vježbate skoro svakog dana, izbjegavate slatkiše i jedete mnogo voća i povrća. Počeli ste mršaviti, ali nakon nekoliko dana primjećujete da vaga pokazuje stalno istu težinu ili ste čak vratili kilograme.

Umjesto što se nervirate i želite se vratiti starim navikama, osvrnite se i kritički razmotrite razloge zašto i pored truda ne gubite kilograme. Možda ste napravili neku grešku koja sabotira vaš napor da smršavite!

Mislite da jedete manje nego drugi

Vodite računa o veličini porcije! Veoma česta greška ljudi koji žele smršaviti jeste ta što misle da jedu manje nego drugi ljudi. Zapitajte se da li zaista jedete manje, jer često niste svjesni kolike porcije ustvari konzumirate. Bez obzira na to što možda jedete hranu s manje masti i kalorija, ne znači da možete pojesti velike porcije. Neka vam jedan manji ili srednji tanjir bude mjerilo obroka.

Ne pamtite kad ste posljednji put uključili šporet

Ukoliko veoma rijetko kuhate i uglavnom se hranite van kuće, ozbiljno ugrožavate vaš režim ishrane. Iako mislite da se kvalitetno hranite u restoranu, jer birate zdraviju hranu, postoji nekoliko važnih stvari na koje možda ne mislite. Porcije u restoranu su preobilne i vjerovatno bi kod kuće pojeli duplo manje iste hrane. Drugi veliki problem je što vjerovatno odlazite u restoran gladni i dok čekate grickate hljeb ili pijete kalorične aperitive.

Stoga pokušajte što češće da jedete kod kuće i to hranu koju ste isključivo sami pripremili, a kada ste u restoranu, pokušajte da pijete vodu umjesto aperitiva i naručujte grilovanu ili kuhanu hranu, a izbjegavajte prženu.

Nakon vježbanja nagradite se užinom

Često se savjetuje da nakon vježbanja treba nešto pojesti, da biste povratili energiju i da bi se formirali mišići. Problem nastaje kada niste sigurni koliko ste kalorija potrošili i samo pretpostavljate koliko smijete unijeti. Zbog toga se često dešava da unesete mnogo više nego što ste potrošili.

Najbolje bi bilo da ranije pripremite užinu bogatu vlaknima, a izbjegavajte visokokaloričnu hranu i slatke napitke.

Izbjegavate hranu koju najviše volite

Kada se počinjete hraniti zdravo čini vam se da vam je sva hrana koju volite zabranjena i na taj način još više žudite za zabranjenim jelima. U slučaju da prekršite dijetu, sve se završava tako što se prejedete omiljenom hranom. Tada osjećate krivicu i vraćate se na dijetu, ali ste ovoga puta striktniji, sve dok ponovo ne pokleknete. Tako se začarani krug iznova nastavlja.

Stručnjaci tvrde da je dijeta u kojoj se potpuno ograničava ili zabranjuje omiljena hrana u startu osuđena na propast.

Veoma je važno da jedete u tačno određeno vrijeme, jer se planiranjem obroka i užina sprječava prejedanje, a ukoliko ste veliki ljubitelj slatkiša, nemojte ih se odricati. Za početak pokušajte smanjiti porcije slatkiša, nemojte da ih jedete baš svaki dan, a vremenom ih zamijenite voćem.

Uvjereni ste da salate koje jedete ne sadrže mnogo kalorija

Ljudi često griješe kada neumjereno konzumiraju hranu koja je zdrava, a ne razmišljaju o “skrivenim” visokokaloričnim sastojcima. Salate od povrća su svakako zdrave, ali treba voditi računa o prelivima koji poboljšavaju ukus. Ukoliko salate pripremate kod kuće, koristite samo maslinovo ulje, jabukovo sirće i malo soli, a u restoranima uvijek pitajte kakav preliv koriste ili tražite dijetalne salate. Lako odustajete jer se na rezultate dugo čeka.

Gubitak kilograma preko noći moguće je samo na televiziji, zbog toga treba sebi postaviti realne ciljeve koje možete ispuniti, da se kasnije ne bi razočarali.

Ukoliko ni nakon nedjelju dana nakon promjene režima ishrane nema apsolutno nikakvog pomaka nemojte odustajati. To treba da vam bude jasan znak da još malo smanjite porcije ili da više vježbate. Nikako nemojte zaboraviti na užine, jer kada dobro rasporedite obroke u toku dana, dodatno ubrzavate metabolizam. Također, dovoljno je da mjerite kilažu jednom nedjeljno, jer ako se prečesto mjerite, možete postati previše opterećeni, piše Stil.kurir-info.rs.

(RTV7)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.