Muškarci, zaboravite na brijanje: Počeo je “Movember” – mjesec brkova i muškog zdravlja

Nije bitno jesu li dugi ili kratki, uvijeni ili ravni, uredni ili raštrkani, bitno je da su tu. Najdraži muški modni dodatak se svakog novembra vraća u modu – brkovi.

Puštanje brkova ipak ima mnogo dublje značenje od pukog ukrasa za lice. Movember ima za cilj da podigne svijest o zdravlju muškaraca, posebno stavljajući akcent na rak prostate i druga maligna oboljenja koja pogađaju jači spol.

Movembar je zapravo nastao spajanjem imena mjeseca novembar (kada akcija traje) i riječju “mos”, koja je ništa drugo do sleng za brkove. A pokret je nastao zahvaljujući nekolicini prijatelja iz Australije koji su na šaljiv način željeli prenijeti vrlo ozbiljnu poruku – o preventivi raka prostate.

I tako su “Mo Bro” (braća po brkovima) počela da puštaju brkove i za to traže donacije od rodbine, prijatelja…Tako je počelo 2004. godine.

Zamisao je jednostavna – bitno je da se tokom novembra brkovi, kakvi god da su, ne briju, i da se i na ovaj način ukaže na opake bolesti.

Pokret je prve godine okupio samo 30 učesnika, međutim nakon što ih je opazila Fondacija za oboljele od raka prostate u Australiji i postala im partner, pokret je naglo narastao i proširio se na cijeli svijet.

U posljednjih 10 godina, otkako je oformljena fondacija, prikupljeno je i raspodijeljeno oko 579 miliona dolara za razna istraživanja i projekte iz oblasti muškog zdravlja pri čemu je prikupljenim sredstvima finansirano više od 250 istraživačkih centara. Ono što je nekad krenulo sa tridesetak ljudi koji su puštali brkove tokom novembra, danas je postao događaj koji broji milione učesnika.

Vijekovima je važilo pravilo da čovjek koji ne nosi bradu ili brkove nije pravi muškarac. Mnoge istorijske ličnosti ostale su poznate upravo zahvaljujući brkovima.

Aktuelni vlasnik najdužih brkova na svijetu, po Ginisovim rekordima je Indijac Ram Sing Čuan. Njegovi brkovi su dugački preko četiri metra, a pušta ih od 1970.

”Za mene, brkovi su sve. Neprocjenjivo nešto. To je ponos, čast i poštovanje”, rekao je Čuan.

Ne morate puštati brkova kao ovaj Indijac, ali probajte bar u novembru da se ne brijete i održavate brkove takve kakvi jesu, a i nježnijem spolu su često privlačniji brkati muškarci. Istraživanja potvrđuju ove ženske stavove, potkrepljujući činjenicom da su brkovi simbol muževnosti.

Ovaj pokret svrstan je među 100 najboljih nevladinih organizacija u svijetu zbog svog utjecaja, inovativnosti i održivosti.

Pravila za učešće u Movemberu nalažu da tokom cijelog mjeseca novembra puštate bradu. Pri kraju mjeseca obrijte je, ali ostavite brkove koje će reprezentovati vas i vaš karakter.
Brada treba biti gusta i ne treba je previše sređivati, jer je cilj prihvatiti dlakavost s obzirom na tužnu činjenicu da oboljeli od raka upravo ostaju bez dlaka usljed jakih terapija.

Sav novac koji biste tog mjeseca potrošili na sredstva za brijanje, donirajte.
Ovaj pokret u našoj zemlji još uvijek nije zaživio, ali još uvijek nije kasno, jer – “Šta je muškarac bez brkova?”

RTV7

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*