Neka istraživanja pokazuju da su današnja djeca manje kreativna nego prije dvadeset godina, ali imaju viši koeficijent inteligencije. Šta se dogodilo?
Kreativno razmišljanje važan je dio našeg života, treba nam u školi, na poslu i slobodnim aktivnostima. Neka istraživanja pokazuju da su današnja djeca manje kreativna nego prije dvadeset godina, ali imaju viši kvocijent inteligencije. Šta se dogodilo?
Roditelji se, kada su u pitanju uspjesi njihove djece, najviše fokusiraju na akademski uspjeh. Međutim, svijet pun strogo akademski, linearno usmjerenih mozgova ostaće lišen likovne umjetnosti, muzike, književnosti i plesa. Kuda je pobjegla naša kreativnost? – pitanje je kojim se pozabavila studija objavljena u Creativity Research Journalu.
Raste vizualna kreativnost, ali ne i pisana.
U SAD-u djecu prije svega uče kako postići najviše rezultate na standardizovanim testovima, ali ne i kako kreativno razmišljati ili riješiti problem na novi način. Kreativnost u pisanju je takođe često stavljena na stranu, a od učenika se traži da zadovolje standardnu, linearnu formu od pet odlomaka.
Stručnjaci su htjeli uporediti kreativnost otprije 20 godina i sada, koristeći časopis Teen Ink u kojemu se nalaze umjetnička djela, ali i literarni radovi i fotografije. Preko 350 likovnih radova procjenjivali su iskusni likovni umjetnici i ih ocjenjivali ih na osnovu niza atributa. Savremenija tinejdžerska umjetnost je pokazala neke novotarije što sugeriše rast nivoa kreativnosti.
U kreativnom pisanju nivo kreativnosti je pao. Novije priče literarnog časopisa umjetničkih škola New Orleansa su manje imaginativne i eksperimentalne od onih prije dvadeset godina.
(Vijesti.ba)