Vlada FBiH: Neosnovan zahtjev za ocjenu ustavnosti akata Parlamenta FBiH

Vlada FBiH smatra da je zahtjev poslanika NSRS o ocjeni ustavnosti svih akata i zakona Parlamenta FBiH  neosnovan, pozivajući se na odluke Ustavnog suda BiH i visokog predstavnika.

Naglašavajući da ona nije stranka u sporu i da nema nikakvih nadležnosti u ovom slučaju, Vlada Federacije BiH je prihvatila mišljenje Ureda za saradnju i zastupanje pred Ustavnim sudom BiH povodom zahtjeva za ocjenu ustavnosti svih zakona i ostalih opštih pravnih akata koje je Parlament Federacije BiH usvojio od njegovog konstituisanja poslije izbora 2014. godine.

Zahtjev su Ustavnom sudu BiH podnijeli poslanici u Narodnoj skupštini Republike Srpske Radovan Višković i drugi, navodeći da je Dom naroda Parlamenta FBiH poslije izbora konstituisan sa samo 13 delegata iz reda srpskog naroda, čime je narušen princip pariteta iz Ustava Federacije BiH.

U mišljenju je, uz ostalo, istaknuto da je zahtjev za ocjenu ustavnosti svih zakona i ostalih opštih pravnih akata neosnovan. Naime, zahtjev pokreće pitanje suglasnosti procedure donošenja zakona i drugih akata u Federaciji BiH sa Ustavom BiH i s principom konstitutivnosti ustanovljenim u odluci Ustavnog suda BiH. Nasuprot navodima podnosioca zahtjeva, Federacija BiH je u potpunosti postupila u skladu sa ovom odlukom i ispoštovala princip konstitutivnosti, kao što su doneseni amandmani na Ustav FBiH radi njegovog usklađivanja sa Ustavom Bosne i Hercegovine.

Iako nisu imenovana četiri delegata iz reda srpskog naroda u Dom naroda Parlamenta FBiH, odlaganje konstituisanja Doma naroda ili obustavljanjem njegovog rada do imenovanja preostalih delegata bi dovelo do potpunog paraliziranja zakonodavne vlasti u FBiH i blokade funkcionisanja svih organa vlasti na svim nivoima u FBiH.

U mišljenju se podsjeća i na nalog visokog predstavnika međunarodne zajednice u BiH od 27. marta 2011. godine koji se odnosi na rad Doma naroda Parlamenta FBiH. Visoki predstavnik se tad pozvao na pravno mišljenje Ureda visokog predstavnika od 9. februara 2001. godine o tumačenju određenih ustavnih odredaba, te na tumačenje OHR-a od 15. januara 2007. godine, u kojima je jasno navedeno da Dom naroda Parlamenta FBiH može održati konstituirajuću sjednicu uz prostu većinu delegata koje su izabrali kantoni, može usvajati zakone i započeti proces nominiranja delegata u Dom naroda Parlamentarne skupštine BiH, dok će upražnjena mjesta u Domu naroda Parlamenta FBiH biti popunjena nakon što naknadni izbor bude potvrđen.

Posebno je istaknuto da je Ustavni sud BiH, postupajući po zahtjevu člana Predsjedništva BiH Borislava Paravca, Odlukom od 27. januara 2006. godine zaključio da su zakoni koje je donio Parlament Federacije BiH od 2002. do 2005. godine u skladu sa Ustavom BiH. U Odluci je navedeno da, prema odredbama Ustava FBiH, nema razlike između delegata iz reda srpskog i druga dva konstitutivna naroda u ostvarivanju njihovih prava na politička prava, naročito prava učešća na izborima, prava glasa i kandidature. Dakle, manji broj delegata iz srpskog naroda od Ustavom predviđenih 17 ne može automatski upućivati da ne postoji mogućnost pokretanja procedura za zaštitu vitalnog nacionalnog interesa, saopćeno je iz Ureda za odnose s javnošu Vlade FBiH.

Vlada FBiH utvrdila Prijedlog zakona o osiguranju
Vlada Federacije BiH je utvrdila Prijedlog zakona o osiguranju koji uređuje osnivanje, poslovanje, nadzor i prestanak društava za osiguranje i reosiguranje osnovanih u FBiH, kao i podružnica koje nemaju sjedište u FBiH.

Donošenjem novog Zakona o osiguranju na cjelovit i sveobuhvatan način se uređuje tržište osiguranja u Federaciji BiH, uz transponiranje odredaba Direktiva Europske unije u domaći pravni sustav, sa izbalansiranim pristupom u pogledu ključnih oblasti koje su uređene zakonom i bližeg uređivanja posebnih pitanja podzakonskim aktima.

Novi zakon uređuje osnivanje, poslovanje, nadzor i prestanak društava za osiguranje osnovanih u FBiH, kao i onih koja nisu osnovana u FBiH, a usluge pružaju putem podružnice. Istodobno se, na ovaj način, pravni poredak Federacije BiH usklađuje s direktivama Europske unije, što će svakako biti jedan od budućih ciljeva iz okvira zakonodavne aktivnosti predviđene Akcijskim planom za realizaciju prioriteta iz europskog partnerstva, na čije se ispunjenje obavezala Bosna i Hercegovina.

Danas je, također, utvrđen i i po skraćenom postupku u parlamentarnu proceduru upućen Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o doprinosima, čiji je cilj stimuliranje zapošljavanja potrebne stručne radne snage u radno­intenzivnim i niskoakumulativnim djelatnostima koje su pretežno orijentirane na izvoz (više od 90 posto), odnosno jačanje konkurentnosti na inostranom tržištu, prvenstveno u tekstilnoj, kožnoj i industriji obuće, kao i stvaranje uslova za veću zainteresovanost za investicijska ulaganja u ovaj sektor.

Federalna vlada je utvrdila i Parlamentu FBiH uputila Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o istraživanju i eksploataciji nafte i plina u FBiH. Jedna od novih odrebi je da Federalna vlada, svojim rješenjem, imenuje stručni tim za vođenje pregovora i izradu ugovornog modaliteta, čiji članovi moraju biti stručne osobe iz oblasti geologije, rudarstva, energetike, ekologije, prava i ekonomije.

Formiranjem ovog tima koji imenuje Vlada sa stručnim iskustvom za svako poglavlje iz ugovora o koncesiji (geologije, rudarstva, energetike, ekologije, prava i ekonomije) i koji će zajedno s konsultantom učestvovati u pregovorima sa naftnom kompanijom, biti će obezbijeđen jači pregovarački kapacitet za kompleksne pregovore kojim će se štititi interesi Vlade.

O amandmanima na Zakon o igrama na sreću Vlada FBiH izjasniće se,kako je saopšteno, na narednoj sjednici.

(BHRT/RTV7)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti javno objavljena.Potrebna polja su obilježena *

*