Formula 1 je saopštila danas da će američki tim čiji je partner kompanija “Dženeral Motors” dobiti dozvolu da se takmiči u šampionatu 2026. godine.
Ovim odobrenjem su okončane godine prepirki koje su pokrenule istragu američkog Ministarstva pravde o tome zašto kompanija “Liberti medija” iz Kolorada, koja je vlasnik komercijalnih prava Formule 1, neće da odobri tim koji je prvobitno pokrenuo Majkl Andreti.
Andreti je u septembru napustio vođenje svoje istoimene organizacije, tako da će se 11. tim Formule 1 zvati Kadilak F1 i njime će upravljati novi većinski vlasnici iz kompanije “Andreti Global” Den Tauris i Mark Volter. Tim će tokom svoje prve dvije godine koristiti motore Ferarija, dok “Dženeral Motors” ne napravi Kadilak motor za 2028. godinu.
Tauris je izvršni direktor i predsjednik “Grupe 1001”, koji je ušao u automoto trke kroz Andretijev Indikar tim, kada je potpisao sponzorski ugovor kroz platformu finansijske štednje Gejnbridž.
Valter je izvršni direktor firme za finansijske usluge “Gugenhajm partneri” i kontrolni je vlasnik bejzbol tima Los Anđeles Dodžersa i fudbalskog kluba Čelsija.
Mario Andreti, svjetski šampion Formule 1 1978. godine, imaće ulogu ambasadora u timu Kadilak F1, dok njegov sin Majkl neće imati nikakvu ulogu.
Proširenje Formule 1 je obično rijetko i neuspješno. Od četiri tima koja su dobila odobrenja da učestvuju 2010. godine, tri su prestala da postoje do 2017. godine, dok jedan uopšte nije ni učestvovao.
Trenutno postoji samo jedan američki tim u Formuli 1, ali za njega ne nastupaju američki vozači. Andretijev san je bio da napravi “pravi američki tim” sa američkim vozačima, piše BHRT.