Tesla Cybertruck je veliki električni kamionet za kojim je isprva poludio cijeli svijet, a pored električnih performansi posebno se ističe potpuno nekonvencionalnim izgledom.
Iako nije zvanično dostupan u Evropi danas smo imali priliku razgledati jednog od svega nekoliko primjeraka koji se voze na Starom kontinentu. Cijena ovog modela u Sjedinjenim Američkim Državama iznosi oko 100 hiljada eura, a ako ga želite voziti u Evropi cijena s transportom i porezima iznosi oko 200 hiljada eura.
U okviru Ekonomskog foruma koji se održava na Jahorini učesnicima i posjetiocima predstavljen je Tesla Cybertruck, moćni električni kamionet koji svojim neobičnim izgledom i veličinom svugdje privlači pažnju, u Evropu ga nije moguće ni kupiti, a sada je po prvi put stigao i u Bosnu i Hercegovinu.
Ukratko, Tesla Cybertruck je kamionet dug skoro 7 metara, težak skoro tri tone i zavisno od verzije pokreću ga dva ili tri elektromotora snage 600 ili 845 KS. Specifičan dizajn karoserije i unutrašnjosti nikoga ne ostavlja ravnodušnim, a kao i svaku pick-up ima veliki tovarni dio nazad za razne vrste tereta.
Tesla Cybertruck je uspio ono što je vrlo malo modernih vozila uspjelo – postati jedan od najprepoznatljivijih automobila na cestama. Naravno, ne mislimo to baš u potpuno pozitivnom smislu jer svojim dizajnom i proporcijama teško da će osvojiti nagrade za najbolji dizajn. Bez obzira na to, Cybertruck je napravio pravu pometnju kada se pojavio, a činilo se da ih Tesla ne može napraviti dovoljno koliko tržište želi kupiti.
Očekivano, zbog neuvjerljivih terenskih ali i radnih mogućnosti, jer je ovo ipak kamionet ili “pick-up”, to oduševljenje je brzo splasnulo, pa nakon prvobitno pozitivnog odziva tržišta stigle su informacije da velike količine Cybertruckova stoje na lagerima bez kupaca i planiranih isporuka.
Tesla je tako morala smanjiti proizvodnju kako bi kontrolisala rastuće zalihe. Ali pad prodaje nije jedina briga Tesle. Brojni opozivi, Teslino odbijanje da prihvati Cybertruckove u zamjenu, pad cijena dionica i masovni protesti protiv same kompanije doveli su do nezgodne situacije za kompaniju Elona Muska.
Bez obzira na to, Tesla i Cybertruck i dalje imaju veliki broj ljubitelja, a jedan od njih je uspio prevazići sve prepreke, troškove i proces homolagacije kako bi bio legalan za vožnju i registraciju u Evropi, te ga dovezao u Bosnu i Hercegovinu.
Prilagođavanje Cybertrucka da bi bio legalan za evropske ceste nije baš jednostavan ni jeftin proces. Prije svega tu je prekomorski transport, modifikacije hardvera i karoserije, ali može se izvesti.
Tako je potrebno staviti gumene zaštite na rubove blatobrana, prilagoditi pokazivače smjera koji su crveni, tačnije treba ugraditi dodatne narandžaste, a potreban je i adapter za punjenje koji NACS utičnicu na automobilu prilagođava CCS utikačima na evropskim punjačima. Velika briga je i sama težina Cybertrucka koji sa skoro 3 tone težine gotovo ulazi u kategoriju kamiona, ali kao ipak ne prekoračuje tu težinu i dalje se može voziti sa B kategorijom vozačke dozvole.
Kada su u pitanju rezervni dijelovi i servisiranje Cybertrucka u Evropi ni to nije jednostavno. Tako se svaki dio za popravku ili servis mora kupiti u SAD-u, a zatim poslati u Evropu gdje se može popraviti vozilo. Ažuriranja softvera ne bi trebala biti problem, jer se električno vozilo može povezati na bilo koju Wi-Fi mrežu u svijetu i obavljati svoje ažuriranje.
Naravno, nakon svih prepravki za certificiranje uvezenog vozila u EU potreban je stručnjak koji treba pregledati cijeli kamionet, provjeriti neusklađenost, izmjeriti ga i vagati u akreditiranom objektu. Nakon što se svi problemi riješe, može se izdati izuzeće za potrebe registracije.
U svakom slučaju zanimljivo je da postoje zaljubljenici u automobile koji su spremni žrtvovati toliko novca i vremena, a iako je teško objasniti čime privlači toliko pažnje definitivno je Cybertruck bio glavna atrakcija danas na Jahorini.