U polovini od 2.700 benzinskih pumpi u Austriji je moguće kupovati namirnice nakon isteka radnog vremena u marketima izvan pumpi. Lanac marketa Rewe čak 60 posto namirnica proda na benzinskim pumpama. Slična situacija je i u lancu Spar.
Obje kompanije nastoje proširiti svoj tržišni udio izvan konvencionalne maloprodaje, i to partnerstvom s benzinskim pumpama. Veliki lanci marketa stvaraju partnerstva s velikim lancima benzinskih pumpi. Nadležni to ne smatraju kao pokušajem ostvarivanja monopola.
Međutim, mali trgovci, kako namirnicama, tako i naftom, strahuju da će biti još manje konkurentni. Posebno u problemu su male benzinske pumpe.
Naime, na prometnim benzinskim pumpama u Austriji se godišnje proda između sedam i 10 miliona litara goriva. Svi koji prodaju manje od 1,5 miliona litara smatraju se neprofitabilnim.
Osim toga, zatvaranje benzinske pumpe je skupo jer se mora dekontaminirati zemljište na kojem je bila. Dodatni problem jeste povećanje broja električnih vozila, čime se smanjuje potrošnja nafte.
U spomenutom Sparu tvrde da su cijene u njihovim marketima u sklopu benzinskih pumpi jednake onima u marketima izvan benzinskih pumpi. No, to se prvenstveno odnosi na njihove i ekskluzivne brendove.
Nije poznato koliku proviziju ostvaruju benzinske pumpe na osnovu saradnje s lancima marketa koji, pak, uvjeravaju da nemaju toliku finansijsku koristi od tog partnerstva. Kao razlog ističu to što dobavljači diktiraju cijene.
Novi zamah lanaca marketa, sklapanjem navedenog partnerstva, naveo je da se problematizira radno vrijeme u konvencionalnim marketima. Naime, pojedini smatraju da se namirnice kupuju u marketima u sklopu benzinskih pumpi zbog toga kako je radno vrijeme trenutno regulisano u marketima izvan pumpi, piše list Der Standard.