Osoblje vozova nije obavezno da radi nedjeljom, a mnoge mašinovođe, kao i ostali zaposleni na željeznici, odbili su da rade prekovremeno na dan kada se igra finale EP.
Osoblje vozova u ugovorima nema uključenu obavezu rada nedeljom, pa se mnoge željezničke kompanije oslanjaju na to što se zaposleni sami prijavljuju da rade prekovremeno tog dana, što im se posebno plaća.
Sindikati su obavezni da 14 dana ranije obavijeste poslodavca o zvaničnom štrajku, ali mašinovođe mogu da sačekaju da samo nekoliko dana unapred jave da li će raditi u nedjelju.
Jedna od željezničkih kompanija saopštila je da su bolovanja, ali i činjenica da je Engleska u finalu EP, doveli do znatnog smanjenja broja zaposlenih koji su juče bili raspoloženi za prekovremeni rad.
Zbog toga je došlo do prekida željezničkog saobraćaja na mnogim linijama.
Do poremećaja je došlo na linijama između Londona i gradova kao što su Bristol, Svindon i Čeltenham.
Kompanija Nordern koja je u vlasništvu države saopštila je da je otkazivanja polazaka bilo na sjeverozapadu Engleske, između Mančestera i grada Stouk on Trent, kao i Prestona i Kolna.
Sličnih problema bilo je i u nedjelju, 16. juna, kada je Engleska igrala protiv Srbije na EP, navodi Telegraf.
Ministar transporta Luis Hejg izjavio je da je neophodno riješiti pitanje strategije radne snage, jer željeznica već 14 godina nema dovoljno zaposlenih pa zavisi od njihovog dobrovoljnog javljanja da pokriju određene smjene.