Prodaja Teslinih automobila u Europi pala je za 49% u aprilu u odnosu na isti mjesec prošle godine, i to uprkos rastu prodaje električnih vozila od 27,8%, pokazuju podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). Nadograđena verzija Modela Y, glavnog Teslinog aduta, zasad nije uspjela oživjeti prodajne rezultate američkog proizvođača u regionu.
Ukupna prodaja automobila u Europi zabilježila je blagi pad od 0,3%, dok su najveći rast ostvarili električni i plug-in hibridni modeli.
Ovo je četvrti mjesec zaredom da Tesla bilježi pad prodaje u Europi. Analitičari ističu da se kompanija suočava s višestrukim izazovima – od negativnih reakcija na političke stavove izvršnog direktora Elona Muska, preko slabog prijema nove verzije Modela Y, do sve jače konkurencije europskih i kineskih proizvođača.
Udio Tesle na europskom tržištu pao je na svega 0,7%, s prošlogodišnjih 1,3%, prenosi Reuters.
Europski proizvođači automobila nastoje smanjiti troškove dok se istovremeno bore s jakom konkurencijom, američkim carinama na uvoz vozila i usporavanjem globalne ekonomije. Iako su trgovinske tenzije između SAD-a i Kine donekle ublažene, tržišna perspektiva i dalje ostaje neizvjesna.
U aprilu je u zemljama Europske unije, Velike Britanije i Europske asocijacije za slobodnu trgovinu (EFTA) prodano ukupno 1,07 miliona vozila, što predstavlja pad u odnosu na rast od 2,8% u martu.
Samo u EU, bez Britanije i EFTA-e, ukupna prodaja automobila ove godine pala je za 1,2%.
Potražnja za električnim vozilima i dalje raste. Registracije baterijskih električnih vozila (BEV) porasle su za 26,4%, plug-in hibrida (PHEV) za 7,8%, a hibridno-električnih vozila (HEV) za 20,8%.