U pripremi novi zakon u FBiH: Fiskalne račune mijenjaju elektronske fakture, ali ne za sve

Datum:

Novi nacrt Zakona o fiskalizaciji donosi niz mjera u cilju povećanja transparentnosti poslovanja, suzbijanja “sive ekonomije” i modernizacije privrednog okruženja.

Fiskalizacija obuhvaća obavezu evidentiranja svih transakcija putem elektronskih fiskalnih sistema (EFS), izdavanje računa, prijenos podataka u realnom vremenu Poreznoj upravi i čuvanje financijskih podataka.

Zakon uvodi i ključnu inovaciju – Centralnu platformu za fiskalizaciju (CPF). CPF je digitalni sistem preko kojeg će se obveznici fiskalizacije registrirati, prijavljivati transakcije i upravljati fiskalnim procesima, dok će Porezna uprava putem njega nadzirati i arhivirati podatke o poslovanju.

Novi elektronski fiskalni sistemi

Sistem fiskalizacije predviđa da svi poslovni subjekti koriste ovlaštene elektronske fiskalne sisteme. EFS može biti hardverski, poput fiskalnih blagajni i pisača, ili softverski, kao što su virtualne blagajne i cloud aplikacije, piše Večernji list BiH.

U nacrtu Zakona o fiskalizaciji značajan dio novog sistema su i elektronske fakture.

One će biti obvezne za transakcije između pravnih osoba i javnih tijela. Fiskalni računi, za razliku od e-faktura, izdavat će se u papirnatom ili elektronskom obliku za transakcije u maloprodaji ili gdje nije propisana obaveza e-faktura. Oba oblika računa moraju biti evidentirana u CPF-u, čime se osigurava potpuna evidencija svih poslovnih aktivnosti.

Nacrt zakona definiše i obaveze za obveznike fiskalizacije, uključujući pravne i fizičke osobe koje ostvaruju prihode iz privrednih aktivnosti.

Kazne i za pružaoce usluga održavanja fiskalnih sistema

Prema zakonskim odredbama, obveznici su dužni provesti fiskalne sustave, izdavati fiskalne račune i osigurati pravilnu evidenciju svih transakcija. Posebne kaznene odredbe predviđene su za subjekte koji ne poštuju ove obaveze, uključujući novčane kazne, zabranu obavljanja djelatnosti te oduzimanje licenci za servisiranje ili proizvodnju fiskalnih sistema.

Fiskalizacija povećava transparentnost poslovanja jer se sve transakcije evidentiraju u realnom vremenu, čime se smanjuje mogućnost za utaju poreza i druge oblike nezakonitih aktivnosti. Digitalizacija poslovnih procesa doprinosi modernizaciji privrede, posebno za mala i srednja preduzeća koja će kroz fiskalne sisteme poboljšati učinkovitost i smanjiti operativne troškove.

Osim toga, fiskalizacija olakšava usklađivanje s međunarodnim standardima, što je ključni korak prema integraciji Federacije BiH u europsko privredno okruženje.

Uz modernizaciju, mnogima je osnovno pitanje ko će platiti fiskalne blagajne jer je prošli put bilo itekakvih negativnih tonova prema federalnoj vlasti kad ih je trebalo ponovno kupovati, a to nije tako davno bilo. Međutim, ovaj put je ideja da porezni obveznici nemaju troškova nabave, već da to finansiraju dva telekom operatera u državi – BH Telecom i Eronet, piše Večernji list BiH.

Podijeli:

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Povezano
INFO