U subotu navečer, uz svjetla reflektora, ovacije publike i boje duge koje su ispunile dvoranu St. Jakobshalle u Baselu, održano je veliko finale Eurovision Song Contesta 2025. Na pozornici se predstavilo 26 zemalja, a ovogodišnje izdanje takmičenja još jednom je potvrdilo status Eurosonga kao jednog od najgledanijih i najemotivnijih televizijskih događaja u Evropi.
Šarolik spektar stilova i poruka
Publika je imala priliku uživati u bogatom muzičkom i vizualnom mozaiku – od dramatičnih balada i pop eksplozija, do eksperimentalnih fuzija žanrova. Takmičari su se takmičili ne samo pjesmom, već i produkcijskim spektaklom, scenskom harizmom i – sve češće – političkim porukama.
Među favoritima večeri isticali su se:
- Švedska, s energičnim i duhovitim nastupom grupe KAJ i pjesmom „Bara Bada Bastu“, posvećenoj kulturi saune
- Francuska, koju je predstavljala Louane s emotivnom baladom „Maman“, posvećenom majci
- Austrija, sa smjelim eksperimentom JJ u pjesmi „Wasted Love“, koja je spojila operu i elektronsku muziku
Pored njih, publika je s oduševljenjem prihvatila i Estoniju, čiji je predstavnik Tommy Cash izveo satiričnu numeru „Espresso Macchiato“, kao i Finsku, s retro eurodance hitom „Ich Komme“ Erike Vikman.
Eurosong između spektakla i politike
Ovogodišnje izdanje nije prošlo bez kontroverzi. Najviše pažnje izazvalo je učešće izraelske delegacije, koje je izazvalo proteste ispred dvorane i šire online debate. U nekim pjesmama su se mogle prepoznati političke i društvene aluzije, što je još jednom otvorilo pitanje granice između zabave i aktivizma na ovoj sceni.
Organizatori su apelirali na “jedinstvo kroz muziku”, ali su se i sami morali suočiti s tenzijama koje Eurosong, htio-ne htio, svake godine donosi.
Emocije u prvom planu
Bez obzira na tehničke i političke detalje, Eurosong 2025. obilježila je snažna emocija. Neki su nastupi izazvali suze, drugi smijeh, treći navijanje na nogama. Za mnoge gledatelje – posebno unutar LGBTQ+ zajednice, kojoj Eurosong ima kultni značaj – ovo finale je bilo više od takmičenja: bilo je to slavlje identiteta, raznolikosti i zajedništva.
Domaćin, produkcija i vizualna raskoš
Švicarska, koja je prošlogodišnjom pobjedom donijela takmičenje u Basel, pokazala se kao izuzetno dobar domaćin. Produkcija je bila na visokom nivou, od besprijekornih prijenosa, do tehnički kompleksnih nastupa i besprekorne organizacije u dvorani.